הנוסע הסמוי
הנוסע הסמויצילום: חטיבת דובר המשטרה

הנוסע הסמוי. שוטרי תחנת ירדן (ראש פינה) עצרו לבדיקה בשני מקרים שונים, אחד ביום חמישי ואחד ביום שישי, נהגים "חדשים", האחד בן 18.5 מהצפון והשני בן 17 תושב השרון.

בכל אחד מכלי הרכב ישבו נהג ו-2 נוסעים שאינם משמשים כמלווים, רובם קטינים, אשר היו בדרכם למסיבה בצפון.

השוטרים בדקו את כלי הרכב, ובמהלך הבדיקה נתפס ברשות שני הנהגים חומר החשוד כסם מסוג "מריחואנה" לשימוש עצמי.

אולם, זה לא היה הדמיון היחיד בין שני הנהגים. ההפתעה האמיתית הסתתרה בתא המטען. עם פתיחת תא המטען נדהמו השוטרים לראות נוסע שהסתתר בתא המטען בכל אחד מכלי הרכב.

תחקור קצר בשטח גילה, כי בשני המקרים ביקשו הנהגים החדשים מהנוסעים לשבת בתא המטען על מנת שלא לעורר את חשדם של השוטרים ובמטרה שלא להיעצר לבדיקה על ידי ניידות משטרה לאורך מסלול הנסיעה.

באחד מהמקרים הנוסע שכב בתא המטען לאורך כל הנסיעה מעיר גדולה בשרון עד לראש פינה בצפון ובמקרה השני הנוסע הסתתר בתא המטען מהעיר צפת ועד ראש פינה.

הנהגים עוכבו לחקירה בתחנה. השניים נחקרו בחשד להחזקת חומר החשוד כסם וקצין משטרה קיים להם שימוע בעקבות הסעת הנוסעים בתאי המטען. רישיונותיהם של השניים נפסלו ל- 30 יום, כלי הרכב שברשותם הושבתו ל-30 יום והם יוזמנו לשיפוט מהיר.

מפקד תחנת ירדן, סנ"צ רונן ברוצקי, אמר כי "ערנות השוטרים מנעה סיכון ממשי לחיי אדם. הדרך שבה בחרו הצעירים להסיע את חבריהם יכלה להסתיים בתוצאה טרגית זאת לאור העובדה שהשניים הוכנסו לתא מטען שאינו מיועד להובלת נוסעים כשהם לא חגורים, לא מוגנים וחשופים לכול פגיעה במקרה של תאונת דרכים. יש לנהוג באחריות ובשיקול דעת החיים הם לא משחק".