דותן (מימין) עם מנהל הרפת בזיקים
דותן (מימין) עם מנהל הרפת בזיקיםצילום: אדי פולונסקי

מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אביתר דותן, ערך היום (א') סיור ברפתות ישובי הדרום ועוטף עזה, על מנת לתמוך ברפתנים העובדים לאורך היממה תחת איום הרקטות במבצע "צוק איתן".

לדברי דותן, שליש מכלל הרפתות בישראל נמצאות בימים אלו תחת אש, כאשר במרבית הרפתות לא קיים מיגון.

"רק רפתות הנמצאות בטווח של עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה מצוידות במיגוניות בהן יכולים הרפתנים לתפוס מחסה מפני מטחי הרקטות והפצמ"רים בהישמע אזעקה. כל שאר הרפתות הנמצאות בשטח של 7-40 ק"מ מהרצועה, המטווח ללא הפסקה, נמצאות למעשה ללא מיגון.

דותן מציין כי רפתות אלו עובדות ללא לאות סביב השעון, מאחר וחליבות לא ניתן לדחות ואת הפרות צריך לחלוב מספר פעמים ביום, על מנת לשמור על בריאותן וכן על מנת לדאוג שתגיע אספקת חלב סדירה למחלבות ולתושבי ישראל.

"אני פונה לממשלה לדאוג לצייד את כל הרפתות שנמצאות בטווח הירי של החמאס במיגוניות בהקדם, על מנת שנוכל לשמור על בטחון המזון בישראל, לספק חלב טרי לתושבי ישראל ולהגן על חיי הרפתנים".

עוד מוסיף דותן, כי הרפתות בעוטף עזה והדרום הן מהרפתות המובילות בישראל, על אף התנאים הקשים בהן הן פועלות גם בתנאי מזג אוויר חם מאוד וגם מבחינה ביטחונית. רק שלשום נפגעה רפת במושב באר טוביה, בה מתו 11 פרות ונפצעו עשרים נוספות וכן נגרם נזק רב לרכוש.

בסבב הקודם במבצע "עמוד ענן" נפגעו שלוש רפתות בעוטף עזה מפגיעות ישירות של רקטות שגרמו להרג של פרות ולנזק רב. "אני מחזק את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, הפועלים סביב השעון, תחת איום רקטות ופצמ"רים וממשיכים לשלוח חלב טרי למחלבות. נדאג לסייע לכל רפת שתזדקק לכך בשיתוף כל הגורמים בענף החלב", הדגיש דותן.