בלייר ופרס
בלייר ופרסמארק ניימן / לע''מ

נשיא המדינה שמעון פרס ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר קיימו היום (שלישי) פגישת עבודה מדינית ובסיומה מסרו הצהרות לתקשורת בנוגע להתפתחויות הביטחוניות האחרונות.

הנשיא פרס פתח והדגיש כי ישראל לא תתפשר אל מול הטרור ותמשיך להגן על עצמה. "מצרים הגישה אתמול הצעה להפסקת אש במטרה להביא לסיום הלחימה. הבוקר הסכים הקבינט ליוזמה להפסקת האש. ירי החמאס לא הביא עד כה לדבר מלבד מוות וסבל.

"החמאס בודד עצמו בעוד העולם קורא לו להפסיק את האש. אם החמאס ימשיך למרות ההצעה להפסקת האש הוא יביא לעוד סבל לעמו. ישראל תמשיך להגן על עצמה, זו האחריות המוסרית שלנו וזכותנו הריבונית. הטרוריסטים מכוונים להרג של אזרחים תמימים, אימהות וילדים, יהודים וערבים. למרות זאת, הטילים לא השיגו את מטרתם".

לדברי הנשיא פרס, "כוחו של הצבא שלנו, היתרון הטכנולוגי שלנו והאומץ של אזרחינו, מאפשרים לישראל לעמוד איתנה מנגד. הציבור הישראלי עומד איתן כנגד הפרובוקציה המתמשכת. אתמול פגשתי את ילדי הדרום שסובלים בצורה קשה מאוד מההפצצות של החמאס, אבל הם ממשיכים לחייך, הם שרים ורוקדים. הם ההוכחה שהטרור לא ינצח".

הנשיא פרס פנה באופן אישי מעל הבמה לתושבי עזה ואמר כי "זוהי ההסלמה השלישית בתוך 6 שנים. בכל פעם אזרחים נפגעים ומשלמים את המחיר. טילים וטרור לא מקרבים אתכם לשאיפותיכם הלאומיות. טרור לא יסייע לעם הפלסטיני. לילדי עזה מגיעות אותן הזדמנויות כמו לילדים בכל מקום בעולם – בטחון וחופש. אבל חמאס ממשיך להחזיק אותם כבני ערובה. הם מעדיפים מוות על פני חיים". 

שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר ברך את יוזמת מצרים להפסקת האש ואמר כי "היוזמה להפסקת האש התקבלה על ידי הליגה הערבית, יו"ר הרשות מחמוד עבאס, הרשות הפלסטינית, והבוקר על ידי ממשלת ישראל והקהילה הבינלאומית.

''הפסקת האש חשובה ביותר מאחר והיא נותנת לנו את האפשרות לעצור את אובדן החיים הנורא, הצער והפחד. מספר ההרוגים בעזה הוא טרגי, ואזרחי ישראל חיים תחת מתקפת טילים ופחד הטרור".