בנות השירות הלאומי בדרום
בנות השירות הלאומי בדרוםדוברות רשות השירות הלאומי-אזרחי

במסגרת הערכות רשות השירות הלאומי-אזרחי למבצע "צוק איתן" הרשות הפיצה בקרב העמותות והגופים המוכרים את נוהל "הפעלת מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בחירום" בשיתוף עם פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

נוהל זה מבקש להסדיר את פעילותם בחירום של למעלה מ-16,0000 מתנדבי השירות הלאומי –אזרחי ובנוסף מהווה מקור לניצול מאגרי כוח אדם במצבי חירום ובשעות אסונות המוניים / טבע על בסיס תשתיות קיימות.

בנוסף רשות השירות הלאומי-אזרחי מפעילה בימים אלו חמ"ל מיוחד שמהווה כתובת לפניות ודיווחים של רשויות מקומיות וגופים מפעילים המבקשים תגבור בכוח אדם, על-ידי ניתוב והפניית מתנדבים בהתאם לצורך.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, סייר השבוע במספר מוקדים בדרום הארץ בלוויית השר לאזרחים ותיקים הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, ח"כ אורי אורבך. בסיור לקחו חלק גם ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות, ידעיה לוין, מנכ"לית בת-עמי, ודוד פלבר- הממונה על השירות הלאומי במשרד החינוך.

במהלך הסיור, סקרו המבקרים את הפעילויות הרבות המתבצעות במבצע 'צוק איתן' ע"י מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי וחיזקו את ידיהם.

כמו כן, הודו למתנדבים ולמתנדבות הממלאים שורה ארוכה של משימות, ביניהן במוקדי הצלה וחירום, זק"א ומד"א, סיוע לקשישים, חלוקת מזון לנזקקים, עזרה בקייטנות ובהפעלות ילדים, סיוע במוקדים עירוניים, סיוע במקלטים ועוד.

מנכ"ל רשות השרות הלאומי-אזרחי ציין כי "למעלה מ-16,000 מתנדבי השירות הלאומי אזרחי שותפים מלאים לכל מערך החירום בארץ, ומשמשים בתפקידים חיוניים לחיזוק העורף ולתמיכה באוכלוסייה. אלפי המתנדבים שלנו משרתים בכל תחום נדרש הזקוק בימים אלו לתגבור בכוח אדם."