זיקוקין בירושלים
זיקוקין בירושליםפלאש 90

במהלך היממה האחרונה הגיעו למערכת ערוץ 7 עוד ועוד פניות של אזרחים תושבי ישובים רבים ביהודה ושומרון כמו גם תושבי שכונות במזרח ירושלים על ירי בלתי פוסק של זיקוקים ואמצעים נוספים מכיוון הכפרים הערבים הסמוכים. עם אחד המתלוננים,יהודה ליכטנשטיין,תושב קריית ארבע, שוחחנו.

ליכטנשטיין מציין כי הירי מאקדחים ומאקדחי זיקוקים החל בשעות הבוקר ונמשך לאורך כל שעות היממה ללא מענה כלשהו של מערכת הביטחון. הוא עצמו מתגורר במרחק של מאה מטרים מהמבנים שבהם ירו את הזיקוקים, אך ישנם תושבים נוספים בקריית ארבע שמתגוררים סמוך יותר ליורים. שינה ומנוחה בשעות היום והלילה היו בלתי אפשריים אתמול.

ליכטנשטיין מציין כי אין מדובר בתופעה נדירה. ירי זיקוקים על ידי ערבים הופך לשגרה באזור מגוריו, אך אתמול הגיעה רמת הירי לשיאים חדשים בתכיפותם לאורך היום כולו.

כאמור, תלונות ברוח זו הגיעו למערכת ערוץ 7 ממקומות שונים ביהודה ושומרון. ההסבר שניתן לתופעה הוא אירועי שמחה על סיום הבגרויות של הנערים הפלשתיניים. את דעתו של ליכטנשטיין ההסבר הזה לא מניח. "פעם זה בגרויות ופעם זה חתונה ופעם זה סתם ירי. הם כל הזמן מביעים כך שמחה" הוא אומר ומזכיר כי באירועים שונים הפכו הזיקוקים לאמל"ח של ממש שכוון כלפי שוטרים וחיילים שהגיעו לפזר הפגנות והפרות סדר. גם העובדה הזו לא גרמה למערכת הביטחון להתעמת חזיתית עם התופעה והשלכותיה.

נזכיר כי בימים האחרונים הוצג בדיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת סרטון בו נראו פורעים ערבים בהר הבית יורים זיקוקים לעבר שוטרים שהגיעו כדי להשליט סדר במקום. היו"ר, ח"כ מירי רגב, תהתה מדוע לא נמנעה מהערבים הכנסת זיקוקים למתחם ההר ולא נענתה בתשובה מספקת.