אפי איתם
אפי איתםפלאש 90

השר לשעבר תא"ל במיל אפי איתם מזהיר, כי ויתור על כניסה קרקעית לעזה יהיה טעות גדולה לישראל.

לדבריו, "טרם הגענו לשעת סיכומים, אבל בנתיים החמאס לא מגלה התלהבות להפסקת אש, ואף מציב תנאים, אני חושב שבסופו של דבר אחרי שישקע האבק נצטרך להתבונן מה באמת עשינו".

איתם מדגיש, כי ללא כניסה קרקעית החמאס ימשיך לגדול, "חמאס ספג אמנם מכה קשה אבל בעיקרה טקטית, ברור לו שנכסיו העיקריים, הטריטוריה שלו שאנחנו מסיבות שונות ומשונות, ממשיכים לשמר אותה כטריטוריה חסינת חדירה, ולא מוכנים לבצע חדירה קרקעית, וממילא גם לא מסכנים את שלטונו. החמאס ימשיך להתחזק, ימשיך להתחמש וטריטורית הטרור תמשיך להיות ממוגנת חדירה. שדרת הפיקוד של החמאס והמנהרות יביאו לנו עוד הרבה צרות, כפי שהיה בניסיון חדירה של מחבלים רבים לתוך שטח ישראל במטרה לרצוח תושבי יישוב בדם קר. לכן הבעיה לא נפתרה ולא הושגה הכרעה, הספירה לאחור לסבב החדש החלה".

איתם מזהיר כי לאי הכרעת החמאס תהיה השלכת רוחבית מסוכנת, "על תוצאות הלחימה הזאת מסתכלים הרבה מאוד ישויות טרור, שהחליפו את המדינות מסביבנו. בלבנון החיזבאללה יצא חי וקיים ובועט, נכון שהוא יותר זעיר בעיתוי אבל הוא קיים. בגבולנו עם סוריה אל קעידה חותר לעמדות חזקות יותר וגם בסיני אלמלא הפעולה הנחושה של מצרים, אל קעידה היה גם שם. אני צופה שגם בירדן צפויים זעזועים".

"יש לנו הפעם הזדמנות, זה מקרה מבחן ואפשר להשיג בו הכרעה, עזה מבודדת היום, מהאוויר ומכיוון מצרים וניתן להגיע להכרעה. עוד מוקדם לסכם אבל ברור לגמרי שאי הכרעה כעת תכנס גם לתודעת הארגונים האחרים", הוסיף איתם.

לדבריו הסיבות שגורמות לישראל לחשוש להיכנס קרקעית לעזה, הן משונות ביותר, "חוששים שיהיו נפגעים וזו נקודת החולשה שלנו גם בעיני הצד השני, מדינה צריכה להיות מוכנה לקחת סיכון של חיי אדם וחייי חיילים. מזהירים אותנו גם מפני התבוססות בבוץ , וזה פשוט לא נכון, כמו במבצע חומת מגן ניתן להגיע, לסרוק ולפגוע, עשינו את זה בהצלחה בשכם, רמאללה וג'נין, אין שם טילים ואנחנו מטפלים ושומרים שם על נגישות גבוהה. מזהירים אותנו שלא נוכל לנהל את החיים שלהם, ואני שואל האם אנחנו מנהלים את החיים שלהם ביו"ש, יש להם שלטון אזרחי ללא טילים, שליטה מוניציפאלית ולא ביטחונית, זה יכול להיות גם בעזה".