פגיעה ישירה ברפת
פגיעה ישירה ברפתבאדיבות התאחדות מגדלי הבקר לחלב

בעקבות סיור מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אביתר דותן, ברפתות ישובי הדרום ועוטף עזה, על מנת לתמוך ברפתנים העובדים תחת איום רקטות ופצמ"רים, ולאחר משא ומתן בהול שהתקיים בימים האחרונים הגיעה התאחדות מגדלי הבקר לחלב לסיכום עם משרד החקלאות לאספקת מיידית של מיגוניות לרפתות. מחצית מעלות מימון רכישת המיגוניות תמומן על ידי משרד החקלאות והתאחדות מגדלי הבקר לחלב.

בתוך פחות מיממה, מאז יצאה ההודעה לרפתנים מהתאחדות מגדלי הבקר, הוזמנו מיגוניות על ידי 50 רפתות. עלות כל מיגונית כשלושים אלף שקלים והן יסופקו על ידי ספק מורשה של משרד הביטחון בפרק זמן של עד 7 ימים.

לדברי מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב, אביתר דותן, שליש מכלל הרפתות בישראל נמצאות בימים אלו תחת אש, כאשר במרבית הרפתות לא קיים מיגון. "כל הרפתות הנמצאות בשטח של 7-40 ק"מ מהרצועה, המטווח ללא הפסקה, נמצאות למעשה ללא מיגון, רק רפתות הנמצאות בטווח של עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה צויידו במיגוניות, אך גם בטווח זה ישנן רפתות ללא מיגוניות בהן יכולים הרפתנים לתפוס מחסה מפני מטחי הרקטות והפצמ"רים בהישמע אזעקה. יש לציין, כי רפתות אלו עובדות ללא לאות סביב השעון, מאחר וחליבות לא ניתן לדחות ואת הפרות צריך לחלוב מספר פעמים ביום, על מנת לשמור על בריאותן וכן על מנת לדאוג שתגיע אספקת חלב סדירה למחלבות ולתושבי ישראל. אני מודה למשרד החקלאות שנענה לבקשתנו הדחופה ומסייע בציוד הרפתות הנמצאות בטווח הירי של החמאס במיגוניות ,על מנת שנוכל להגן על חיי הרפתנים, לשמור על ביטחון ייצור המזון בישראל ולספק חלב טרי לתושבי וילדי ישראל" אומר דותן.

עוד מוסיף דותן, כי מתחילת ההסלמה בירי הרקטות בדרום נפגעו שתי רפתות מפגיעה ישירה של רקטות ופצמ"רים: פגיעה ישירה ברפת בקיבוץ בעוטף עזה הביאה למותן של 30 פרות, פציעתן הקשה של 20 נוספות ונזק רב למבנה הרפת והסככה, ברפת נוספת שנפגעה במושב באר טוביה מתו 11 פרות, נפצעו עשרים נוספות ונגרם נזק רב לרכוש. בסבב הקודם נפגעו שלוש רפתות בעוטף עזה, מפגיעות ישירות של רקטות ופצמ"רים שגרמו למותן של פרות ונזק רב לרכוש. "אני מחזק את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום, הפועלים סביב השעון, תחת איום רקטות ופצמ"רים וממשיכים לשלוח חלב טרי למחלבות. המציאות מחייבת הצבת מיגוניות בכל הרפתות הנמצאות תחת אש ואנו נדאג לסייע לכל רפת שתזדקק לכך בשיתוף כל הגורמים בענף החלב" אמר דותן.

דותן הוסיף, כי שמאים כבר פקדו את הרפתות לאמוד את הנזק הכלכלי.