איתמר אבנון ז"ל
איתמר אבנון ז"ל(צילום: פייסבוק)

איתמר אבנון, צעיר ישראלי, בוגר צנחנים, נספה בהתרסקות המטוס המלזי יחד עם 294 בני-אדם נוספים.

אביו, דב אבנון הודיע על האסון בפייסבוק האישי שלו, "לצערי אני חייב לשתף עם כל ידידי בפייסבוק שהבן שלי איתמר היה במטוס שהתרסק מעל אוקראינה. הוא היה בדרך חזרה לאוסטרליה אחרי ביקור בהולנד. הוא שרד את השרות הצבאי בפלחה"ן (פלוגת החבלה וההנדסה) צנחנים ועופרת יצוקה אבל הוא קורבן למטוס שהתרסק מעל אזור הקרבות באוקראינה".

"רצה הגורל, אבל המסע האחרון של איתמר כלל פרידה מאנשים רבים. הוא טס מאוסטרליה לישראל לחתונה של ידידו, שמע מאבי שוב איך עבר את מלחמת העולם השניה, בילה שבוע בארץ ונפגש עם הרבה מכרים ישנים, ואז היה בחתונה של רותי. זכינו לראות אתו את הגביע העולמי, והוא אמר לי 'הגיע הזמן לחזור, עכשיו כבר לא אבוא כל כמה חודשים להולנד, תבואו אתם לאוסטרליה'.

"אתמול ביום האחרון, הילדים נוסעים לבלות אתו בלונה פארק הולנדי. לקראת סוף היום אנחנו נפרדים, הוא נוסע עם אחיו שיסיע אותו לשדה התעופה. מטוסים שממריאים אמורים גם לנחות בשלום, לאיתמר זה לא עזר. היה איתנו 27 שנים, ונשארו רק הזיכרונות".

אתמול בשעה 17:15 אבד הקשר עם טיסה MH17 של "מלזיה איירליינס" שטסה מאמסטרדם לקואלה לומפור. המטוס, ועליו 295 נוסעים, רובם הולנדים, ואנשי צוות מלזים, התרסק במזרח אוקראינה, בסמוך לגבול עם רוסיה. 

לפי גורמים במשרד הפנים האוקראיני, המטוס - בטיסה MH17 - הופל בעזרת טיל קרקע-אוויר שנורה לעברו. בלילה, אישר גם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, את הדיווח לפיו המטוס הופל על-ידי טיל, ולא התרסק כתוצאה מתקלה.