תוקף. א"ב יהושע
תוקף. א"ב יהושעפלאש 90

הסופר א"ב יהושע, מאושיות השמאל בישראל, תוקף הבוקר (ראשון) מעל דפי העיתון 'הארץ', את העיתונאי גדעון לוי, אחד מהכותבים הבכירים בעיתון.

יהושע תוקף את מאמרו של לוי, בו התעמת באופן חריף עם הטייסים שתקפו את בתי ראשי חמאס בעזה, והאשים אותם במשתמע בביצוע פשעי מלחמה.

יהושע מזכיר ללוי, כי לאחר רצח טלי חטואל וחמש בנותיה, הוא לא כינה את מחבלי חמאס 'פושעי מלחמה', "אף כי אני מאמין שכאבת כמו כולנו את כאב הילדים ההרוגים - הגם שדחית על הסף את מי שמנופפים בהרג ילדיהם כבהצדקה מוסרית להמשך מעשי העוול - בכל זאת לא כינית את מנהיגי החמאס "פושעי מלחמה", כפי שקראת לאחרונה למנהיגי ישראל, ולא תבעת להקים בית דין בינלאומי שישפוט אותם".

יהושע מזכיר במאמר התגובה ללוי את ההבדל בין מחבלי החמאס למדינת ישראל, "אתה יודע היטב שאנחנו איננו מתכוונים להרוג ילדים פלשתינאים כנקמה על הרג הילדים שלנו, אלא רק מנסים לגרום למנהיגיהם להפסיק את התוקפנות האווילית והמרושעת הזאת, וכי רק בגלל הערבוב הטראגי והמכוון בין לוחמי החמאס והאוכלוסייה האזרחית נהרגים לצערנו גם ילדים".

גם את הטיעון המוסרי של לוי, אודות הפער במספרי ההרוגים בין הצדדים דוחה יהושע, "יש משהו אבסורדי בהתקוממות שלך על היחס בין מספר ההרוגים הפלשתינאים והישראלים. ניתן להסיק מדבריך, שאם הם היו מצליחים להרוג מאה ילדים ישראלים (הרי הקסאמים פגעו גם בבתי ספר ובגני ילדים, שבמקרה היו ריקים) - או אז גם לנו היה מותר להרוג מאה ילדים פלשתינאים".

יהושע מפקפק במאמרו גם בכנות מניעיו של לוי, "לפעמים עולה בי הרהור כבד, שלא על הילדים המתים בעזה או בישראל אתה דואב, אלא רק על מצפונך האישי. כי הרי אם היית דואג באמת לילדים, שלנו ושלהם, היית מבין את הפעולה המלחמתית הנוכחית, שלא נועדה לעקור את החמאס מעזה, אלא לגרום לו להבין, בדרך היחידה, לצערי, שמשפיעה עליו בינתיים, כי עליו להפסיק חד-משמעית את האש ואת אגירת הטילים - בעיקר כדי שהילדים הפלשתינאים לא ימותו בעוד הרפתקה חסרת תוחלת".