בטקס
בטקסישיבת בני עקיבא אור עציון

הפנימייה הצבאית תורנית לפיקוד בני עקיבא "אור עציון" ממוקמת בין אשקלון לקרית מלאכי ונמצאת בלב ההתרחשויות.

למרות המתח הקיים, החליטו בפנימייה לדבוק בתוכניות המקוריות שתכננו לשבועות הקרובים ולקיים טקס סיום לתלמידי כיתה י"ב, חניכי 'פלוגת אביהוא' הקרויה על שם בוגר הישיבה, רס"ן אביהוא יעקב הי"ד שנפל בקרב בשכם. במסגרת הלימודים הוכשרו התלמידים לדרגת רובאי 04 וקיבלו דרגת רב"ט.

הטקס המרגש התקיים בבסיס פיקוד ומטה במחנה גלילות, באנדרטת הזיכרון של חיילי המודיעין. בחלקו הראשון של הטקס נשאו דברים נציגי ההורים, התלמידים והמפקדים. ראש הישיבה, הרב מיכה קלצהנדלר העלה על נס את המחויבות של התלמידים למען עם ישראל, ארץ ישראל, מתוך תורת ישראל שספגו בישיבה. עוד ציין את הנחישות של התלמידים להצלחה במסלול התובעני הזה שמשלב לימודים בישיבה תיכונית יחד עם לימודים ואימונים צבאיים לקראת שירות משמעותי בצה"ל בתור מפקדי פלוגות בני תורה.

הרב אמר שהטקס הזה זוהי התשובה הניצחת לאויבים שלנו בימים אלו והכריז, "אף טיל לא יפריע לנו להכריז שעם ישראל חי".

בחלקו השני של הטקס נערך מסדר צבאי מלא בו צעדו התלמידים בפיקודו של מפקד המחנה רנ"ג יעקב. בטקס לקחו חלק, הרב חיים דרוקמן, ראש מוסדות "אור עציון" ויו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, האלוף יוסי ביידץ, מפקד המכללות בצה"ל, סא"ל אילון היימן, מפקד הפניימיה הצבאית, הוריו של בוגר הישיבה רס"ן יואב הר- שושנים הי"ד, שנהרג בקרב מול מחבלים בלבנון ועוד.