סא"ל רועי לוי
סא"ל רועי לויבאדיבות המשפחה

בבית החולים שיבא בתל השומר משתפר מצבו של מפקד גדוד הסיור של גולני, סא"ל רועי לוי, בן 35, שנפצע קשה מפגיעת טיל נ"ט בבית שצה"ל ישב בו בשכונת שג'אעיה.

משפחתו סיפרה הבוקר לערוץ 7 כי רועי החל לדבר מעט. רופאי בית החולים מקווים כי מצבו ימשיך להשתפר גם בימים הקרובים עד לשחרורו המוחלט. רועי נפצע בעבר במבצע עופרת יצוקה, אך חזר להילחם. 

האם סיפרה אתמול "היום רועי פקח עיניים. זה מחמם את הלב לראות את הבן שלך חי, נושם, פוקח עיניים. הוא אמנם לא היה יכול להביט בי אבל שאלתי אותו: 'אתה אוהב את אמא?' והוא ענה 'כן'. וזה שיפור מאתמול שהוא בכלל לא התייחס, ולא ידענו אם שומע, רואה, מרגיש, אם כואב לו. היום זה נראה אחרת. הוא עוד לא מדבר ומשתף את מה שהוא מרגיש, אבל זה מרגיע. חייל כזה קשה לא לאהוב, להעריך או להעריץ".

בבית החולים נערכה אתמול בוקר גם פגישה מרגשת בין יהודית לבין מרים פרץ, ששכלה את בניה אוריאל ואלירז בפעולות מבצעיות.  אמו של לוי סיפרה בהתרגשות על השעות הקשות שעברו על המשפחה בהן נלחם לוי בתוככי עזה ועל הודעת הפציעה. אחיו של רועי משרת באחת מסוללות כיפת ברזל.

רועי לוי, בוגר הישיבה התיכונית בבית אל, הוא תושב המושב נחושה שבמטה יהודה, נשוי לנעמי ואב לשלוש בנות, צוריה (11) זהר (6) ואביגיל (3).

הלילה הותר לפרסום כי מפקד יחידת אגוז נפצע אתמול באורח קשה בקרב ברצועת עזה. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בבוקר השתפר מצבו והוגדר בינוני, והוא הועבר למחלקת כירורגית. במרכז הרפואי סורוקה מאושפזים 49 חיילים. שניים מהם סובלים מחבלת ראש ומצבם קשה. הם מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ כללי. 13 במצב בינוני, והשאר במצב קל. 

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 114 חיילים, 8 מהם במצב קשה ו-2 במצב בינוני עד קשה.