ילדי הדרום בקיפצובה
ילדי הדרום בקיפצובהנתן רועי, הסוכנות היהודית

כ-8,000 ילדים מיישובי עוטף עזה ודרום הארץ יצאו היום (ג') לפעילות הפגה שמארגנת הסוכנות היהודית באתרי פנאי מחוץ לטווח ה-40 ק"מ. הוצאת הילדים נעשית הודות לתרומה של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA) וקרן היסוד.

על פי נתונים של הסוכנות היהודית, מאז ראשית מבצע "צוק איתן" ובמהלך הימים הבאים צפויים להשתתף במפעל ההפגה כ- 50,000 ילדים ובני נוער בגילאי 6 עד 18 מאזור הדרום ויישובי עוטף עזה.

הפעילות מתנהלת בתאום עם רשות החירום הלאומית (רח"ל), משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. ילדי הדרום יבלו באתרי פנאי שיאפשרו להם ליהנות מחופשת הקיץ באזור ירושלים וצפון הארץ, ובהם פארקי שעשועים, גני חיות, מוזיאונים ועוד.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי פעילות ההתרעננות שמארגנת הסוכנות היהודית מאז תחילת ''צוק איתן'' היא קריטית לחיזוק תחושת הביטחון של הילדים והוריהם. "הודות להתגייסות המהירה של שותפינו בפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ובקרן היסוד, הסוכנות היהודית מסוגלת לתת מענה בזמן אמת לתושבי הדרום", הוסיף שרנסקי.

במקביל לפעילות ההפגה, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תמשיך להעניק סיוע מיידי לתושבים שנפצעו כתוצאה מהירי או שביתם ספג פגיעה ישירה ולתושבים שיפגעו בפעולות טרור אחרות. הסיוע בגובה 4000 ש"ח למשפחה נועד לתת מענה לצרכים דחופים המתעוררים כתוצאה מהפגיעה.

הוא מוענק באמצעות תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה (JFNA) קרן היסוד ותורמים נוספים. בנוסף לסיוע המיידי, תעניק הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית סיוע משלים משמעותי של עד 25 אלף ש''ח למשפחה שתוכר כנפגעת פעולות איבה על ידי מוסדות המדינה ותקיים פעילות הפגה לילדים ממשפחות נפגעות טרור.