נתניהו: נמשיך עד שיושגו מטרות המבצע

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי מון קיימו אחר הצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת בתום פגישתם.

נתניהו פתח את מסיבת העיתונאים בהבהרה שפניה של ישראל לא היו למלחמה, "אנחנו מנצלים את הזכות הטבעית להגנה העצמית כדי להסיר את האיום, זה מה שישראל רוצה, לא רצינו בהסלמהישראל עושה מה שכל מדינה הייתה עושה אם היו יורים טילים על תושביה".

נתניהו הזכיר את הפרות הפסקת האש מצד חמאס, ואת סירוב חמאס להצעה המצרית להפסקת האש.

נתניהו האשים את חמאס בפגיעה בפלסטינים ברצועת עזה, "חמאס פוגע באזרחיו שלו ושם את האזרחים בקו האש. חמאס חופר את המוצבים שלו מתחת לבתי חולים ומתחת לבתי מגורים בכוונת מכוון בשביל שנצטרך לפגוע באזרחים. חמאס רוצה שנפגע באזרחים שלו. אזרחי עזה הם קורבנות של ארגון הטרור הברוטאלי הזה, הם מוחזקים כבני ערובה".

בסיום דבריו פנה נתניהו למזכ"ל האו"ם ואמר לו "אני מאמין שאתה מאמין שזו זכותה של כל מדינה להגן על עצמה, אדוני המזכ"ל זו לא רק זכותנו, זו חובתנו".

מזכ"ל האו"ם השיב לנתניהו ואמר, "אדוני ראש הממשלה אני מודה לך על קבלת הפנים החמה. זה תמיד עונג עבורי לבקר בישראל, אך אני ניצב בלב כבד. בעוד אנחנו מדברים רקטות של חמאס והג'יהאד האיסלמי ממשיכות להיירות לעבר ישראל. על שכונות, על בתי מגורים".

"עמדתה של הקהילה הבינלאומית ברורה. אנו מגנים את התקפות הרקטות. אנחנו מגנים את השימוש בבתי חולים ומטרות ישראליות לצרכים צבאיים. לכל המדינות את החובה הבינלאומית להגן על אזרחיהם", הוסיף מזכ"ל האו"ם.

מזכ"ל האו"ם מסר תנחומים למשפחות החללים, למשפחות שלושת הנערים החטופים ולמשפחת הנער הערבי שנרצח, מוחמד אבו ח'דר.

מזכ"ל האו"ם הוסיף והתייחס לדבריה של רחל פרנקל באו"ם ובעקבות רצח הנער הערבי, לפיהם "אין הורים שצריכים לספוג צער כזה". 

לדבריו, "זה נושא של צער משותף שהביא אותי הנה, יותר מידי ישראלים ופלסטינים קוברים את ילדיהם. אנחנו חייבים לישראלים ולפלסטינים להגיע לפתרון". באן הזכיר את פגישותיו עם מנהיגי העולם הערבי ומזכיר המדינה האמריקני, "המסר שלי לישראל ולפלסטינים הוא אחד, הפסיקו להילחם והתחילו לדבר. בחנו את סיבות השורש למצב כדי שלא נמצא את עצמנו בעוד חצי שנה באותה צורה".

באן שלל את המשך הפעולה הצבאית, וטען כי "פעולה צבאית לא תגביר את ביטחונה של מדינת ישראל בטווח הארוך. ישראל היא מדינה דמוקרטית וחזקה, אנא הוכיחו את החוזק בכך שתראו איפוק. הוא נדרש כעת".

נתניהו השיב לבאן קי מון ואמר, "מה שאנחנו רואים כרגע עם חמאס הוא דוגמה נוספת לקיצוניות איסלאמית, חמאס הוא כמו דאעש, כמו אל קאעידה, כמו בוקו חראם וכמו קבוצות איסלמיסטיות נוספות שדוחות את המודרניות. מה אנחנו יכולים לפתור עם חמאס? הם לא רוצים שתי מדינות. הם לא מעוניינים בשום פתרון מדיני. מול קיצוניות כזו אין שום פתרון חוץ מאשר להגן על עצמנו".

נתניהו הוסיף כמה מילים בעברית ואמר, "מה שאמרתי למזכ"ל האו"ם שאנחנו חייבים להגן על עצמנו עד שתושג מטרת המבצע, שקט לאזרחי ישראל לתקופה ממושכת תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור".

בדבריו לאזרחי ישראל אמר נתניהו, "החוסן שלכם הוא נכס אסטרטגי עבור מדינת ישראל. חמאס הופתע גם פה. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנופלים, איחולי החלמה לפצועים ותפילה לשלומם של הלוחמים".