תומכת בחד"ש. אורנה בנאי
תומכת בחד"ש. אורנה בנאיצילום: פלאש 90

השחקנית אורנה בנאי פרסמה היום (שלישי) מכתב פתוח בעקבות הסערה סביב התבטאויותיה בשבוע שעבר.

בנאי, נזכיר, אמרה בראיון ל"ידיעות תל אביב" כי היא מתקשה לומר "תנו לצה"ל לנצח" על רקע מבצע "צוק איתן", והשמיעה כמה משפטים נוספים שהכעיסו גולשים רבים שפתחו נגדה במתקפה על גבי הרשת החברתית.

"בימים האחרונים נאלצתי להתמודד מול גל של תגובות ברשתות החברתיות, שכללו נאצות, קללות ואיומים עלי ועל ילדיי", כתבה היום בנאי. "סערת הרוחות ברשת השאירה אותי אילמת והמומה, אחרת הייתי אומרת מיד את האמת: לא הובנתי כראוי, לא התנסחתי באופן מוצלח וחלק מדבריי גם הוצאו מהקשרם". 

"אהבת הארץ וטובת המדינה היא נר לרגלי, היא זאת שפועמת בי, היא זאת שמנחה אותי והיא זאת שמגדירה אותי. אני ישראלית, דור שמיני בארץ, שותפה לשמחה ולכאב של העם שלי, מחוברת בכל נימי לבי ואין לי בית אחר. לפני שהמבצע הקרקעי החל, כשהתראיינתי באולפן הטלוויזיה ובעיתון, עדיין קיוויתי שניתן להימנע מעימות כואב", הסבירה. 

ובאשר למבצע "צוק איתן" אמרה בנאי כי "היום אני מבינה, יותר מבעבר, שאנחנו לא מתמודדים מול העם הפלשתינאי, אלא שאנחנו במלחמה צודקת מול ארגון טרור אכזרי, המתייחס לעם שלו באותה דרך בלתי אנושית בה הוא מתייחס לאויב שלו. ארגון טרור המוכן להקריב את עמו, גברים, נשים וילדים, למען מטרתו היחידה והיא לגבות מחיר כואב מהעם שלי, מהמדינה שלי". 

"אולי אני נאיבית, אבל אני עדיין מאמינה שיש לשאוף ליום בו נוכל לייצר דו-שיח עם העם הפלשתינאי, גם אם התקופה האחרונה הבהירה לי שהיום הזה התרחק מאיתנו. כמו כולם אני חרדה לשלום אזרחי המדינה, ומתפללת שכל חיילינו יחזרו לבתיהם בשלום".