סמל ראשון אביתר תורג'מן הי"ד
סמל ראשון אביתר תורג'מן הי"דבאדיבות המשפחה

מאות רבות של בני משפחה, חברים לנשק וחברים מישיבת הכותל ליוו באישון ליל את סמל ראשון אביתר תורג'מן למנוחות בהר הרצל בירושלים.

אביתר, בן העיר בית שאן ותלמיד ישיבת הכותל בירושלים, נפל בהתקלות קשה עם מחבלים ברצועת עזה, הוא שירת בצנחנים ושימש כקשר של הסמג"ד. בימים הללו היה אמור לשוב לבית המדרש להמשך פרק הלימוד במסגרת שירותו הצבאי.

הראשון לציון, הרב שלמה עמאר אמר בלוויה כי אביתר וחבריו הבחורים שהלכו במודע בעוז ובגבורה למסור נפשם על קידוש השם, אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם בעולם העליון. על אויבנו לדעת כי עם ישראל אוהב את החיים, אך לא ישבר.

ינון, אחיו של אביתר שמשרת כקצין במילואים והיה על גבול רצועת עזה, סיפר כיצד קראו לו מפקדיו והוא ראה כבר בעיניהם כי אביתר נפגע. "השמחה שלך, האור שלך יחסר לנו עד מאוד"

ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר, ספד לאביתר ואמר כי אביתר כל כך רצה לשוב לישיבה, לתורה שאהב, למקום שלו בבית המדרש, אך הקדוש ברוך הוא החליט לקחת אותו ללמוד עימו בישיבה של מעלה, עם שאר הצדיקים, עם שאר בני הישיבה שנפלו חלל. והוסיף כי "מסירות נפש שבה טיפלת בהוריך לאחר תאונת הדרכים שעברה המשפחה היתה מופת של כיבוד הורים."

סא"ל איתמר בן חיים, מפקד בסיס האימונים של הצנחנים אמר כי אביתר היה לוחם אמיץ שנפל בהיותו בחוליית הפיקוד בגדוד. "מפקדיך הגדירו אותו כגיבור ובעל מידות המאמין בצדקת הדרך וחדור תחושת שליחות. בשם לוחמי הגדוד אני מצדיע לך בפעם האחרונה".

רפי בן שטרית ראש העיר בית שאן אמר כי אביתר יחקק בלב העיר ובלב תושביה כמופת של אהבת העם התורה והארץ, מלח הארץ שישמש דוגמא וסמל לדורות הבאים.