ילדי ניצן בשומרון
ילדי ניצן בשומרוןמאיר ברכיה

מאות מתושבי הדרום נענו להזמנתה של המועצה האזורית שומרון ותושבי השומרון והגיעו להינפש מהרקטות בהרי השומרון הירוקים.

במהלך השבועיים האחרונים אירחה המועצה מאות בני אדם: נשים בני נוער וטף. זאת בעקבות פרויקט קליטת אזרחים בשעת חירום אותו הגה יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון לפני כ 5 שנים יחד עם היחידה האסטרטגית ואומץ בעבר ע"י המשרד להגנת העורף. 

פרויקט "שומרון נעים להכיר" יחד עם מתנ"ס שומרון מחלקת החסד של המועצה, ומדרשת חלקת השדה אירחו כ-200 נשים ילדים ונוער מישוב מפוני גוש קטיף – ניצן. בין המתארחים הגיעו משפחות רבות מאתר הקרוואנים של מפוני גוש קטיף, שם הם נאלצו להתמודד עם רקטות ללא ממ"ד בביתם.

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון אמר לאחר שביקר את המשפחות שהתארחו בבית הארחה באלון מורה: "השומרון הוא נכס אסטרטגי עבור מדינת ישראל בשגרה ובוודאי בחירום. זו אחת הסיבות שטיסות אזרחיות עוברות כרגע מעל השומרון וזו גם הסיבה שבגללה מאות מתושבי הדרום בחרו להגיע להינפש מהרקטות והלחימה בעזה דווקא בשומרון השקט".

ניות פצ'ניק מפונה מגוש קטיף המתגוררת באתר הקרוואנים בניצן והגיעה להפוגה בשומרון אמרה "זו הפוגה מאוד חשובה, עבור הילדים, הריצה הזו לממ"ד מחוץ לבית, הצבע האדום שצריך להאזין לו כל הזמן הוא לחץ שקשה לעמוד בו. זכינו ליהנות כאן מטיולים הפעלות לילדים ושקט שהוא הדבר הכי חשוב עבור הילדים בימים אלו".

עוד היא הוסיפה בהתייחס לכך שהיא מפונה מגוש קטיף "הדבר הכי כואב הוא לדעת שאתה רץ לממ"ד, בלי סיבה. התרענו מראש שזה מה שיקרה אם יפנו את גוש קטיף ואנחנו "זוכים" ללמוד על בשרנו שצדקנו. זה הזמן לומר שכל מילה נוספת על וויתור על חלקים נוספים מארץ ישראל מעידה רק על חוסר הבנה בסיסי בגיאוגרפיה ובקרבה בין מרכז הארץ לשומרון".

בתוך כך הישוב שערי תקווה אירח כ-100 מתושבי מושב הודיה בדרום וכן פתחו את שערי הקאנטרי ועולם הילדים שבישוב חינם לתושבי הדרום שהגיעו בהמוניהם. בסוף השבוע הקרוב יתארחו עוד מאות מתושבי הדרום ביישובי השומרון.