אורבך בחבל יבנה

השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך (הבית היהודי) ביקר היום (חמישי) במועצה אזורית חבל יבנה.

במהלך ביקורו אמר אורבך כי "חוסנה של חברה נמדד בהתייחסות לחוליות חלשות במצבי חירום. באתי לחזות ומקרוב ולהתרשם מקרוב בטיפול המסור של המועצה באוכלוסיית הקשישים גם בעיתות חירום".

במהלך הביקור השתתף השר בפעילות משותפת של מרכז היום לחבר הקשיש בקבוצת יבנה. לאחר מכן הגיע השר לפגישת עבודה משותפת עם ראש המועצה, משה ליבר, סמנכ״ל רשת אמי״ת, אלון נפתלי, מנהלת מחלקת רווחה במועצה, אורלי אהרוני, מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, מנהלת מרכז יום לקשיש במועצה, נאווה רוזן, נציג פיקוד העורף, חנניה ארז, צוות יקל״ר חבל יבנה ופמליית המשרד לאזרחים ותיקים.

מנהלת מרכז היום במועצה, נאווה רוזן, סיפרה על ההתמודדות של חברי הדור השלישי במועצה. "המלחמה שמתנהלת היום היא לא רק מלחמתו של הדור הצעיר היום, אלא גם של בני הגיל השלישי ובמיוחד שלו".  

השר אורבך פגש קבוצת גמלאים שחווים את איום הביטחוני במבצע צוק איתן ושמע מהם על התמודדותם. "שמחתי לראות שבמועצה אזורית חבל יבנה קיימת  תשומת לב מיוחדת לאזרחים הוותיקים, מייסדי החבל ויישוביו", ציין השר.

כמו כן, במהלך ביקורו השתתף אורבך בפעילות הפרשת חלה שהועברה על ידי חבריי מרכז יום לקשיש, שם גם קראו פרקי תהילים להחלמת הפצועים. בנוסף, הוצגה פעילותו של מרכז היום בחירום ובשגרה במועצה שבה עשרה אחוזים מוגדרים כאזרחים וותיקים.

מנהלת מחלקת רווחה, אורלי אהרוני, שפועלת בכלל היישובים במועצה ומסייעת לאוכלוסיית הוותיקים סיפרה כי ״ישנה במועצה צוות טוב ואיכותי, שפועל ללא ליאות על מנת לשמור על שגרת חייהם של בני הדור השלישי, כמו גם שאר התושבים, הן בשגרה והן בחירום".  

ראש המועצה, משה ליבר סיכם את הביקור ואמר כי "כדי לזכות בעתיד ובהווה טוב צריכים לזכור ולהוקיר את העבר. אנחנו מחויבים לשמור ולהגן על בני הדור השלישי ולתת להם תחושת בטחון בייחוד בתקופה של איום ביטחוני. המועצה משקיעה משאבים רבים בפעילויות לאזרחים וותיקים".