יעמוד לדין? גלעד שרון
יעמוד לדין? גלעד שרוןפלאש 90

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה אריאל שרון, משוכנע כי תכנית ההתנתקות של אביו הצילה ישראלים רבים וכי אין לתכנית זו אחריות ל"ארץ הטרור" שקמה מול ישובי הדרום בשנים האחרונות.

בראיון הערב לתכנית "עובדה" בחוות השקמים אמר שרון הבן, "היציאה מעזה הייתה דבר חשוב מאוד. חיים של עשרות ומאות ישראלים ניצלו בזכות המהלך. תארי לך מה היה קורה אם נצרים, מורג ורפיח ים היו במקומם".

"דמייני לעצמך", אמר שרון לאילנה דיין, "אם כל גוש קטיף היה חפור במנהרות. כל גוש קטיף היה מתפוצץ באוויר. לפני ההתנתקות לא היינו יכולים להגיב כי היינו ריבון בשטח היום אנחנו יכולים להגיב מהאוויר".

דיין הקשתה, "חמאס הרים אימפריה של טרור ואם חיילי צה"ל היו בשטח זה לא היה קורה", שרון השיב, "מנהרות היו כבר אז. מה היה עוזר אם היינו יושבים היום בנצרים?", שאל וציין כי אף אחד לא מתגעגע לתמונה של חיילים המחפשים בחול חלקים מחבריהם (אסון הנגמ"שים במאי 2004, 13 חיילים נהרגו)

לשאלה האם מישהו בסביבתו של אביו חזה אז את שקורה היום, השיב שרון הבן, "אנחנו יצאנו מעזה הפלסטינים היו יכולים להפוך את המקום לגן עדן, הם פיתחו את המקום, הם קנו רקטות הקימו טרור, פעם אחר פעם הם דופקים את עצמם, כשאפשר לבחור בין חיים למוות הם בוחרים במוות".

לדבריו, חייהם של ישראלים רבים גם אלה שכועסים ניצלו מהמהלך, דיין שאלה האם מתכוון ל"ישראלים שגורשו מגוש קטיף", אך שרון הבן סירב להשתמש במילה "גירוש" וציין כי הם "הועברו למקום אחר, למדינת ישראל". 

"אני לא מציע להקים מחדש ישובים כי כולם יודעים שאין לנו מה לעשות שם. אין מה להחזיק ישראלים בתוך ים הטרור", הדגיש. 

גלעד שרון קורא לצה"ל להכריע את המערכה על ידי יצירת הרתעה, "במה שונה שכונת סג'עיה מרובע הדחייה בבירות ולכן שכונה שיורים ממנה על האזרחים למנוע את הירי ואם הם לא יכולים שיתפנו מהשכונה כי צריך לשטח שכונה כזו. כואב לי על האזרחים האלה אך על העם שלי כואב יותר. חבורת חולרות מעזה תשתק לנו את המדינה?".

על נתניהו אמר כי יש להתאחד מאחוריו בימים אלה, "הוא עושה מה שהוא יכול.הוא פטריוט צריך להיות מאוחדים".