במחנה הקיץ
במחנה הקיץעמותת זכרון מנחם

שנה שלמה מחכים ילדים ונוער חולי סרטן מעמותת "זכרון מנחם" למחנה הקיץ של העמותה, שמוציא 150 ילדים ונוער לחופשה חלומית ביעד עולמי, שמטרתה לחזק את הילדים והנערים ולתת להם לנוח מהטיפולים המתישים ולהנות.  

השנה, התקיים המחנה באמסטרדם, במקביל לתחילת מבצע 'צוק איתן' והלחימה בדרום. המחנה החל עם קבלת ההודעה על מציאת גופותיהם של שלושת הנערים החטופים והמשיך למתקפת הטילים של חמאס.

25 ילדים שיצאו למחנה הם תושבי שדרות, באר שבע, נתיבות, אשקלון ושאר ישובי הדרום שהתנתקו לכמה ימים מהמצב הקשה בארץ, אולם לאחר שהתחזקו במחנה נאלצו לחזור בשבוע שעבר היישר אל הטילים, ההפגזות והריצות המהירות למקלטים.     

העמותה שראתה את המעבר החד בין המחנה למציאות הישראלית, החליטה לארגן לילדים ולבני משפחותיהם שבת שקטה בירושלים, שתרכך את הנחיתה בארץ. במהלך השבת האחרונה פעלו המתנדבים של "זכרון מנחם" לפינוי המשפחות של הילדים החולים מקו האש, והביאו אותם לבלות את השבת בירושלים, שם קיימו המשפחות קבלת שבת וסעודות משותפות, העבירו את הזמן בפעילויות והפעלות לילדים וזכו לנוח בלי לרוץ למקלטים. בני המשפחות הודו לעמותה שנתנה להם הפוגה מהמציאות הלא פשוטה אותה הם חווים.

"העמותה פועלת ללא הפסקה על מנת לתמוך ולעזור לחולי הסרטן בדרום", אמר בתגובה חיים ארנטל, יושב ראש זכרון מנחם, "אני בטוח שהילדים שהשתתפו במחנה אגרו מספיק כוחות בכדי להתמודד גם עם המלחמה הזו".