המבצע נמשך עד להשמדת מנהרות המוות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הערב (שני) כי המבצע הצבאי ברצועת עזה יימשך לפחות עד להשמדת כל מנהרות הטרור, אותן הוא כינה "מנהרות מוות".

"אני מבקש תחילה להשתתף בצער המשפחות שיקיריהן נפלו על הגנת המדינה, וכולנו כואבים את לכתם", אמר נתניהו בהצהרה בפני עיתונאים בקריה בתל אביב. ''אין מלחמה צודקת מזו שבנינו הגיבורים נלחמים בה ואני מבקש לחזק את ידיהם של חיילי צה''ל שממשיכים גם בשעה זו לפעול בעוז רוח בתוך רצועת עזה נגד אויבינו".

ראש הממשלה הוסיף כי צריך אורך רוח ונחישות כדי להמשיך במאבק נגד החמאס, "ארגון טרור רצחני ששואף להשמידנו. לא נסיים את המבצע בלי נטרול המנהרות שכל מטרתן - השמדת אזרחינו והרג ילדינו, זהו יעד חד וברור של מדינת ישראל והצורך בו התברר שוב היום".

לדברי נתניהו, הפעולה נגד המנהרות היא צעד ראשון והכרחי לפירוז רצועת עזה. "במקום שהקהילה הבינלאומית תאפשר לכספים להיכנס לרצועת עזה לידי החמאס, לבטון ולמלט, לשמש לבניית המנהרות ללא הגבלה, צריך להיות על כך פיקוח ושליטה. בעבר כשהעלינו את הדרישות האלה לא התייחסו לכך ברצינות וזה חייב להשתנות. לא יייתכן שאזרחי מדינת ישראל יחיו תחת איום מוות של טילים וחדירה ממנהרות מוות.

"אמרתי ואני חוזר ואומר, אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת, אנחנו נמשיך לפעול בתקיפות ובשיקול דעת עד השלמת משימתנו להגן על אזרחינו, להגן על חיילינו ולהגן על ילדינו".

כוחות מיוחדים פועלים ברצועה - תיעוד

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי "אם ראשי חמאס סבורים שיוכלו לנהל עמנו שיח קבוע של טילים, רקטות ופיגועי טרור, הם טועים טעות קשה. אם ארגוני הטרור ברצועת עזה חשים שיוכלו לשבור את מדינת ישראל ואזרחיה - בימים הקרובים יבינו שלא כך הדבר. הם יורים לעברנו ואנו נכה בהם קשות", הבטיח.

הרמטכ"ל, רא''ל בני גנץ, סיפר במהלך התדרוך לתקשורת כי הישגי המבצע עד כה רחבים. "נמשיך את הפעילות הזו ככל שיידרש. בשעות אלו אנחנו מעצימים את הפעילות". באשר לפיצוץ בבית החולים שיפא בעזה אמר גנץ כי "מדובר בשיגורים של חמאס מתוך עזה אל תוך עזה.

"נמשיך לעשות את כל מה שאפשר. נשתדל לא לפגוע באזרחים. מומלץ לתושבי עזה להתרחק ממקומות שחמאס פועל, כי אנחנו נגיע לשם, וכשנגיע זה יכאב", הוסיף הרמטכ''ל.