כפר חוויתי לתושבי הדרוםחזקי עזרא

לאור התמשכות מבצע צוק איתן והירי מרצועת עזה, ודיווחים מרשויות מקומיות בדרום על צורך הולך וגובר בפעילויות הפגה לילדים ביישובים ומחוצה להם, הקרן לידידות החליטה להרחיב את היקף הסיוע שלה לתושבי הדרום.

אתמול (שלישי) פתחה הקרן מתחם פעילויות חוויתי ענק לילדים ביער ירושלים, במעמד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

שמו של המתחם הוא "כפר הידידות" והוא עתיד לארח בשבועיים הקרובים אלפי ילדים מיישובים בדרום ליום גדוש בכיף וחוויות במטרה לאפשר להם הפוגה קלה מהמתחים המלווים את שגרת החירום של שלושת השבועות האחרונים. הקונספט של "כפר הידידות" הוא טיול מסביב לעולם. בתוך הכפר מחתימים הילדים דרכון, ויוצאים לטייל בארבע מדינות באמצעות שורה של הפעלות מיוחדות. בסיום הביקור מתקיים בכל יום מופע של להקת 'טררם'.

נשיא הקרן לידידות, יחיאל אקשטיין אמר כי "החוסן המופלא שמפגין הציבור הישראלי הוא המאפשר לממשלה ולצה"ל להמשיך לבצע את משימתם. אנו נמצאים בקשר יומיומי עם ראשי הרשויות והמועצות האזוריות בדרום, וקשובים לצריכהם. צו השעה הוא סיוע בהפגות לילדים ואנחנו שמחים להיענות גם למשימה זו".

הקרן לידידות פועלת רבות לחיזוק מערך ההגנה על העורף הישראלי בשעת חירום. הקרן מסייעת לרשויות המקומיות בעוטף עזה ותורמת להצבת מיגוניות, קיום מסגרות לילדים עם צרכים מיוחדים, תפעול מרכז טראומה במועצה המקומית אשכול ועוד.

מאז מלחמת לבנון השנייה הקרן נמצאת סייעה בהיקף של 33 מיליון דולר הכוללים: שיפוץ 2,300 מקלטים והכשרתם למצב חירום, הצבת 150 מיגוניות ברחבי הדרום, אספקת ציוד חירום לצוותי החירום היישוביים, שיפוץ ובניית 50 מרכזי הפעלה יישוביים, מיגון, אספקת ציוד חירום ומכשור רפואי לבתי חולים והקמת מרכז טראומה לתושבי מועצה אזורית אשכול.