דורשים לעצור את הכוחות
דורשים לעצור את הכוחותפלאש 90

הפרופסור והמזרחן משה שרון מתייחס בראיון לערוץ 7 למלחמה עם חמאס במסגרת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

"חמאס התעורר כבר מזמן אבל לפעמים הוא פעיל פחות", פותח שרון ומוסיף כי "חמאס צריך להוכיח לחבריו האסלאמיים שהוא מבצע את משימתו של תקיפת היהודים, ולכן מפעם לפעם הוא נכנס לסבב הסלמה ואומר לחבריו: 'אני עושה את מצוותי' " מסביר שרון.

"אנחנו חוזרים בעצם לימים עברו בהם האסלאם ביקש לעקור מהעולם בכלל ומסביבתו בפרט את כל ה'כופרים' - כל שאינם מוסלמים מאמינים. כיוון שלטענתם מדינת ישראל היא שטח של האסלאם מצווה עליהם להיאבק בשוכנים בה - ביהודים. במשך הזמן חמאס הכין מנהרות וטילים בשביל העת שירצו להפעיל את כוחם אל מול ה'התנגדות', לצערנו, את הטילים הם הם מצליחים לירות, ולמזלנו במנהרות הם לא הצליחו להשתמש".

"חמאס לא ירד מהעץ", מדגיש שרון, "אבל אם ימצאו בשבילו דרך לרדת מהעץ - דרך שתוכיח שהוא ניצח במלחמה הזאת - בכדי שיוכל לומר לאחים המוסלמים: 'אנחנו עמדנו ונלחמנו מול הצבא החזק במזרח התיכון - ויכולנו לו', אזי חמאס ירד מהעץ רק שתהיה לו תחושה של ניצחון".

שרון הוסיף כי "בנוסף ובגלל זה, חמאס יהיה תמיד זה שירה את הטיל האחרון. מי שיכול לעשות מעשה ולהפסיק את האש, זו מצרים, אבל כיוון שהמצרים שונאים את החמאס הם ישתדלו להפסיק את האש תוך מניעה מחמאס להיות המנצח בסיום המלחמה. המצרים לא יאפשרו לחמאס להגיע להישגים מרשימים בהסכם הפסקת האש".

"לדעתי, סבב הלחימה הנוכחי לא יסתיים כל כך מהר. בנוסף, חמאס יימצא במצב קשה כשתושבי הרצועה יגלו את ההרס שהביא עליהם באמצעות המלחמה בישראל, מסיבה זו יצטרך חמאס לחשוב בצורה רצינית על סבב הלחימה הבא, והערכתי יעבור זמן רב עד לסבב הבא", חותם שרון את הראיון.