אושר. חיים כץ
אושר. חיים כץפלאש 90

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה הבוקר (רביעי) ישיבת הזדהות עם תושבי הדרום והתארחה בתחנת מד"א באשדוד.

בין היתר, לקחו חלק בוועידה יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ חיים כץ, ח"כ אילן גילאון, ח"כ יעקב ליצמן, ח"כ רינה פרנקל, הגב' מירי כהן המכהנת כמנהלת תחום שירותי ההצלה במשרד הבריאות, נציג משרד האוצר, נציגת פיקוד העורף, מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, ובכירי מד"א.

עם פתיחת ישיבת הועדה, סקר מנהל אג"מ במד"א, גיל מושקוביץ, את פעילות ופריסת כוחות מד"א במהלך ימי מבצע 'צוק איתן' ואת ההיערכות להמשך הפעילות.

ח"כ יעקב ליצמן, אמר במהלך ישיבת הוועדה: "הצלת נפש אחת בישראל היא עולם ומלואו. במד"א עושים זאת כל יום וכל היום. אתם סמל להצלת חיים. אין לי ספק שכאשר ממשלת ישראל תשלם פיצויים לבתי החולים, עליה לכלול גם את מד"א, לשמוע למה מד"א זקוק ולדאוג לארגון הזה כדי שיוכל להמשיך ולפעול", דברי ח"כ ליצמן.

"אני מתרגש לערוך את הישיבה פה, במד"א. יש לי הרבה הערכה ואהבה למד"א, ואני מכיר מקרוב את הארגון. לא נותר לי אלא להודות לכם על כל שאתם עושים למעננו", אמר ח"כ אילן גלאון במהלך דיוני הוועדה.

ח"כ רינה פרנקל, שהשתתפה אף היא בישיבת הוועדה המיוחדת שנערכה היום בתחנת מד"א באשדוד אמרה: "אני מבקשת להודות למד"א על האירוח כאן, במקביל לטיפול באירועים המתרחשים בשטח. אני יודעת כמה זה קשה לחיות תחת אש, ואני מבקשת לחזק מכאן את תושבי הדרום. לכוחות מד"א אני מבקשת להודות. אתם אנשים טובים, שעושים עבודה טובה. תודה לכם", אמרה ח"כ פרנקל.

בתום ישיבת הוועדה, נפגשו חבריה עם ראשי אגודות ידידי מד"א בארה"ב, אוסטרליה ובריטניה, שהגיעו לתמוך בכוחות מד"א הפועלים באזורים המטווחים.

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ חיים כץ, ערך סיור במוקד מד"א שבתחנת אשדוד, שם זכה לסקירה מקיפה מפי מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין. בין היתר, הוסברה לח"כ כץ פעילות מד"א בימים אלה בכל רחבי הארץ, הודגמו כל מערכות השליטה והבקרה של מד"א ומנכ"ל מד"א אף הסביר על שיתוף הפעולה הפורה של מד"א עם צה"ל ופיקוד העורף לאורך כל ימי הלחימה.

"כל האמבולנסים של מד"א מאוישים היום, ואין איש צוות אחד שאינו מצויד בשכפ"ץ וקסדה על מנת שיוכל להגן על עצמו. המסירות של עובדי מד"א מרשימה ביותר, ואנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש. בנוסף לאירועי החירום, אנו מטפלים בכל שאר גזרות הארץ ובאירועי השגרה, ומוודאים כי כל קריאה מטופלת במהירות, במקצועיות וביעילות", אמר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין. עוד הוסבר לח"כ כץ כי על מנת להעניק מענה מלא ומידי לכל קריאה, 'מדלגות' השיחות במד"א במקרי הצורך מהמוקד המרחבי אל מרכז המבצעים הלאומי של מד"א, ונענות שם בתוך שניות.

לאחר מכן, נערך סיור במשאית החפ"ק של מד"א, שם נחשפו בפני ח"כ כץ כל הטכנולוגיות המתקדמות המשרתות את מד"א ומאפשרות לארגון להעניק מענה מלא ומידי גם במצבי חירום קשים במיוחד.

בתום ישיבת הוועדה והסיור במוקד ובחפ"ק, סיכם ח"כ כץ את הביקור: "ראינו כאן היום את היערכות מד"א, ואין לי ספק שמד"א הוא כיפת הברזל החברתית-ביטחונית, שאני מקווה שלא יהיה לנו בה צורך. לשמחתי, העורף רגוע יחסית בעוד כיפת ברזל נותנת מענה מלמעלה, ומד"א נותן מענה מלמטה לנפגעים בעורף. אני מבין ויודע שלמד"א יש הוצאות גדולות בעקבות הצורך בהגנה מרחבית גדולה במיוחד, ונעשה ככל יכולתנו בכנסת על מנת לעזור למד"א להחזיר לעצמו את העלויות שנדרשו בימים קשים אלה. אני מבקש להודות לכל כוחות מד"א העושים לילות כימים בהצלת חיים, ומבקש לחזק את ידיהם. תודה רבה לכם", אמר ח"כ כץ.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר כי "כוחות מד"א פועלים כבר קרוב לחודש בכוננות מלאה, בכל האזורים. כוחות מד"א ערוכים להעניק מענה מלא ומידי לכל תרחיש שעלול להתעורר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ותוך שימוש בכוח האדם המצוין של הארגון. הפעילות הנרחבת של כוחות מד"א במהלך מבצע 'צוק איתן' עולים לארגון כ 2 מיליון ₪ לכל יום. בשעה זו בה התותחים רועמים אין מקום להעמיד דרישות תקציביות לממשלת ישראל, יחד עם זאת, יש לזכור כי מד"א, שלא כמו שאר זרועות הביטחון, אינו מתוקצב ע"י המדינה ועם תום הלחימה בכוונתי לפנות לממשלת ישראל להתייחסות ולמציאת פתרונות לתקצוב שירותי מד"א על מנת שנוכל להמשיך ולהציל חיים הן בחירום והן בשגרה".