סמי תורג'מן
סמי תורג'מןפלאש 90

מפקד פיקוד דרום, האלוף שלמה תורג'מן התייחס הערב (רביעי) ללחימה ברצועת עזה.

"הלחימה נגד חמאס נמשכת ברציפות ובעוצמה. הרגנו מאות מחבלים של חמאס, עשרות מהמחבלים מכוחות מיוחדים. תקפנו מאות דירות מסתור וחמ"לים, השמדנו תשתית התעצמות, תקפנו מספר מפקדים בכירים של ארגוני הטרור", אמר תורג'מן.

"כל יום שעובר מתקדמים לעמידה במשימה, שהיא השמדת המנהרות, אלו שמכירים ואלו שנחשפו במהלך המבצע. מלחמה בעוצמה בשטח בנוי צפוף, מסגדים, אתגר מבצעי מורכב. מנהרות טרור עשרות מטרים באדמה. ממה שאני רואה בביקורים שלי, אני פוגש מפקדים נחושים חיילים מקצועיים", אמר.

הוא ציין כי המשימה היא להשמיד את תשתית המנהרות וכי רק ביממה האחרונה הושמדו 4 מנהרות התקפיות נוספות.

"אנחנו מתקרבים להשלמת המשימה נמצאים במרחק ימים בודדים מהשמדת המנהרות שהכרנו לפני, ואני מבטיח שנשמיד את המנהרות שנחשפו במהלך המבצע. מדובר באתגר מבצעי והנדסי משמעותי ביותר. המלט שהושקע במנהרות יכל לבנות שני בתי חולים, עשרים מרפאות, עשרים בתי ספר ומאה גני ילדים".

"כארבע  שנים של עבודה של חמאס, אנחנו בשבועיים מצליחים להשמיד את מה שהכרנו לפני ואת מה שחשפנו במבצע. הנהגת חמאס מסתתרת בדירות מסתור ואתרים רגישים. הנהגה שמסתתרת במרתפים של בתי חולים. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל רפואה שלמה לכל הפצועים ולחבק את המשפחות השכולות", דבריו.

האלוף נשאל ההרגשה היא שהמבצע התחיל בגדול ומאז נמצא תקוע ולא זז, אי אפשר גם להתקדם למרכזי כובד של חמאס וגם לעבוד על המנהרות במקביל?

"במבצע יש משימה שהיא פגיעה בחמאס ולהשמיד את המנהרות. החמאס נפגע קשה ואנחנו בדרך להשמדת כל המנהרות. אתמול הרחבנו את הפעילות במרכז ובדרום הרצועה. כך שבכל מקום שמזהים מנהרות וחיילים של חמאס פועלים. אין כוחות שמקובעים לגזרה שאין בה מה לעשות. אנחנו פועלים מול משימה מוגדרת- השמדת המנהרות. אם יהיו מנהרות התקפיות גם במרכז הרצועה נתקוף גם שם. אין מנהרה לתוך שטחינו, בכל מקום שתקפנו הכרענו את האויב אין מקום שלא גברנו על האויב. מול המשימה אנחנו בודקים את עצמנו אנחנו במרחק של ימים בודדים מהשלמת המשימה.

לגבי החדירה לא צלחה המשימה להיכנס ליישוב, מצפה מהחיילים לפעולה טובה יותר. צריך לזכור יש מלחמה. יש אירועים מוצלחים ויש גם פחות מוצלחים .

האלוף נשאל האם לא היה שווה לכתוש את המבצע בשלב יותר מוקדם? בהפוגות לא סייענו למחבלים להתכונן לקראתנו?

"מה שאנחנו רואים זה לחימה עיקשת מנצלים את התווך התת קרקעי. מבחינתי אנחנו במלחמה מפעילים את כל היכולות, בכל מקום שתקפנו הכרענו את האויב לגבי המהלכים הנוספים אנחנו לפי דרקטיבה של הדרג המטכלי והדרג המדיני בהתאם לזה אנחנו פועלים".