שופטי בג"ץ דחו (חמישי) בשבועיים את פינוי המאחז תקוע ה' שבגוש עציון, כאשר בזמן זה על משרד הביטחון והמועצה האזורית גוש עציון להסדיר ולהכשיר את מגורי המשפחות במקום.

כוחות צבא ומשטרה הגיעו לפנות בוקר על מנת לפנות את חמש המשפחות המתגוררות בתקוע ה'. המאחז הוקם בסיוע המועצה האזורית גוש-עציון לפני כחודש, בתגובה לרצח שלושת הנערים החטופים.

בעקבות עתירה דחופה שהוגשה לבג"צ, הוצא הבוקר צו ביניים המורה על הפסקת הפינוי עד לדיון בעניין שהתקיים בשעה 14:00. בדיון, כאמור, דחו השופטים את פינוי המשפחות בשבועיים.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ותושב גוש עציון, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), פנה מוקדם יותר לשר הביטחון בדרישה לעצור את הרס המאחז"אני דורש משר הביטחון לעצור באופן מידי את ההרס בגוש עציון בתקוע", אמר אלקין.

לדבריו, "בעת הזאת, כשחלק גדול מהיישוב נמצאים בחזית בעזה, להרוס בתים שנמצאים על אדמות מדינה בתוך גבולות היישוב והוקמו לזכר 3 הנערים שנרצחו, זו איוולת וחוסר שיקול דעת קיצוני. אני מציע למערכת הביטחון להשקיע מאמצים בלחימה כנגד חמאס בעזה ולא כנגד המתיישבים", הוסיף אלקין.

סגן ראש המועצה, משה סוויל, תושב תקוע, הודה לחברי הכנסת שנרתמו למאבק נגד הריסת היישוב, ולתושבים שגילו עמידה איתנה ואחראית במאבק

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דודי פרל ברך על ההחלטה לעצור את הריסת תקוע ה' והוסיף "אפעל לביטול מוחלט של כוונות העקירה. בימים אלה שבו עם ישראל נלחם נגד מרצחי החמאס עלינו להישאר מאוחדים ומלוכדים נגד האויב הרוצה לעקור אותנו מאדמתנו".