תושבי רבבה במפגן הוקרה למילואימניקים

כמאה חיילי מילואים השתתפו באירוע חיזוק תמיכה ותודה שארגנו להם תושבי רבבה שבשומרון. ילדי היישוב קיבלו את פניהם בכניסה ליישוב בבלונים, בשלטים, בריקודים ובשירת 'אוהבים את צה"ל' ו'עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה'.

התושבים והאורחים על מדים התכנסו במועדון הישוב לסעודה משותפת בה נישאו דברי תודה וברכה משני הצדדים.

בין המברכים היה גם סגן ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שתיאר את התחושות בימים שבהם יישובים שהורגלו להיות החזית הפכו לעורף ולפתע הם מארחים את תושבי אזור המרכז שמצאו את עצמם בליבה של החזית מול ירי הרקטות של חמאס.

עוד הוסיף ואמר כי ציבור המתיישבים אינו מקבל כדבר מובן מאליו את ההתגייסות של חיילי המילואים המשאירים מאחור את בני משפחותיהם ומגיעים להגן על הישובים והשומרון כולו.

הרב אוריאל גנזל, רב היישוב, בירך גם הוא וציין את הצורך לעיתים בניעור לאומי על מנת לגלות את הכוחות הטמונים בציבור הישראלי, כוחות שלא פעם מסתתרים ואינם גלויים לעין.

בהמשך הערב לצלילי נגינתה של להקה מקומית פצחו החיילים והתושבים בריקוד משותף שקיבל תפנית כאשר אחד מהם הציג כישורי ברייקדנס על רקע צלילי 'אנחנו מאמינים ובני מאמינים'.

האירוע כולו הסתיים בשירת 'התקווה' משותפת ובקריאות 'כיפאק' של החיילים שהודו למתיישבים. במועצת שומרון מציינים כי האירוע כולו החל ביוזמתן של שתי נערות מבנות הישוב שביקשו להעביר עוגות לחיילים ולאחר התייעצות הוחלט להרחיב את היוזמה ויחד עם בני הנוער של הישוב ארגנו את ערב ההוקרה לחיילי מילואים מגדוד 9213 המגויסים בצו 8 כבר למעלה מ-3 שבועות בגזרת השומרון.

דגן סיכם את האירוע כולו וציין כי "תושבי השומרון פועלים ללא לאות למען צה"ל ומדינת ישראל, אם בחיזוק החיילים ותושבי הדרום ואם בהתגייסות לשירות קרבי באחוזים גבוהים בהרבה מהממוצע הארצי הן במילואים והן בסדיר. את הביטוי לכך ניתן היה לראות גם במבצע צוק איתן. רק לשם דוגמא בישוב רבבה התגייסו בצו 8 פי 4 יותר ממספר המגויסים במדינת ישראל יחסית לאוכלוסייה. אחד מכל שש משפחות בישוב רבבה מגויס בצו 8 זאת לעומת אחד מכל 25 משפחות מגויסים ברחבי מדינת ישראל. וזו רק דוגמא לרוח ההתנדבות והמחויבות לצה"ל ולמדינת ישראל של תושבי השומרון", דברי דגן.