פעילות במקלט בשדרות
פעילות במקלט בשדרותתנועת אריאל

שר החינוך הרב שי פירון ויו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, הודיעו היום (ה') כי הורים המתגוררים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה יקבלו את ההחזר הכספי היחסי בגין "בתי הספר של החופש הגדול".

ההחלטה מתייחסת להורים, אשר רשמו את ילדיהם למסגרות "בתי הספר של החופש הגדול", אך בשל הנחיות פיקוד העורף, התכנית לא התקיימה כסדרה.

כמו כן, שר החינוך פירון ויו"ר מרכז השלטון המקומי ביבס הודיעו כי הרשויות בטווח של עד 40 הק"מ ישלמו גם את מלוא שכרם של העובדים, אשר השתתפו בתכנית (רכזים, מורים, מדריכים ומאבטחים). על פי הנחייה זו, אנשי הצוות שהועסקו בחלק מן הימים בעקבות הנחיות פיקוד העורף, יקבלו את מלוא השכר גם בעבור התקופה בה לא התקיימה התכנית.

שר החינוך אמר כי "התכנית בתי הספר של החופש הגדול זכתה להצלחה רבה ותעיד על כך שביעות הרצון הגדולה של הצוותים החינוכיים, ההורים והתלמידים. בד בבד, בחלק מהמקומות הפעילות לא התקיימה כסדרה עקב מבצע "צוק איתן" ואנו רוצים לוודא שלא תהיה כל פגיעה כלכלית הן בציבור ההורים והן בציבור המועסקים בתכנית".

יו"ר מרכז השלטון המקומי הוסיף כי "הרשויות המקומיות ממקדות את מיטב מרצן ופעילותן בימים אלו לטובת סיוע ושיקום לתושבים שנפגעו מימי הלחימה באופן עקיף או ישיר. לכן ראינו לנכון לפעול יחד עם משרד החינוך, כדי להחזיר להורים ולעובדים שלא הצליחו ליהנות מהתוכנית בי"ס של קיץ את כספיהם. נמשיך לתת מענה מקיף ושירותי לכל האזרחים הזקוקים לכך ואני מקווה כי בקיץ הבא יוכלו כלל התושבים ליהנות מהפרויקט המוצלח הזה" .

משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי הפעילו לראשונה, בחופשת הקיץ את "בתי הספר של החופש הגדול", מסגרת ערכית וחווייתית שיועדה עבור תלמידי כיתות א' ו-ב' ובצדה הטבה כלכלית להורים של עד כאלף שקלים לתלמיד. לתכנית נרשמו כ- 80% מכלל תלמידי א' וב' בישראל וכן נערך פיילוט לכיתות ג'-ה', סה"כ למעלה מ- 180,000 תלמידים בכלל הרשויות ובכלל המגזרים. עלות ההרשמה לתכנית הייתה עד 450 שקלים בלבד (על פי מדרג סוציו-אקונומי), כאשר בעשרות ישובים השתתפות הילדים בתכנית הייתה חינם.