Rocket damage in Sderot (archive)
Rocket damage in Sderot (archive)Flash 90

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, יוצא במתקפה קשה נגד שר הביטחון, אשר לדבריו נכשל כשלון חרוץ בהשגת ביטחון לתושבי ישראל.

"חידוש הירי על ידי החמאס ושאר ארגוני הטרור מבהיר לכל מי שעוד היה לו ספק, כי החמאס לא מרגיש מובס, אך גרוע מכך, אין לו שום פחד או הרתעה מצה"ל. זה מה שקורה כאשר שר הביטחון אינו מספק את הסחורה ואינו מביא ביטחון לתושבי ישראל. לא יתכן כי השר ידבר גבוה גבוה על האופן התקיף בו תגיב ישראל אם החמאס יעז לחדש את הירי, אך כאשר הדבר קורה, אנו עדים לתגובה רופסת.

גם לא ברור מדוע הנחה את צה"ל לצאת מהרצועה ושחרר אלפי חיילים לביתם, בעוד אנו נמצאים במצב של הפסקת אש. האויב ראה את המהלך הזה, פרש אותו כצעד של פחדנות, חידש את הירי והביך אותנו. לאן אצה הדרך לשר? האם הוא סיים את הלחימה חד צדדית? איך אפשר להסביר התנהלות כזו? כך לא משיגים הרתעה וגם לא ביטחון.

להיפך, כך יוצרים מצב של תחושת ניצחון בצד השני והנצחת הירי עלינו לעוד שנים רבות. הייתי מצפה מהשר להכות בחמאס שוק על ירך כנגד כל ירי עלינו, עד אשר החמאס יצעק חמס, יוכרע באופן ברור ורק אז לצאת ולקיים מו"מ מדיני, כאשר שני הצדדים מבינים היטב מי ניצח ומי הפסיד, למי יש זכות לבוא בדרישות ולמי לא. אבל במצב הזה, נדמה שדבר לא הושג. הרס עצום של נדל"ן בעזה לא ממש מרתיע את החמאס ולא גורם לשום אפקט של מחשבה שניה מצידם. לצערי, יש לנו שר בלי ביטחון".

מוקדם יותר פגעה רקטה ישירות בשני בתים בשדרות, שלמרבה המזל היו ריק מאדם. שני פצועים קל פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באשקלון ולא גרמה לנפגעים או נזק.

לאחר סריקות של צוותי חירום בשדרות, התגלה כי הבית היה ריק מיושביו. אדם אחד נפצע קל במהלך ריצה למרחב המוגן, ופונה יחד עם נפגע חרדה נוסף לבית החולים ברזילי באשקלון. נזק נגרם לרכוש, וצוותי משטרה הוזעקו על מנת לטפל בשרידי הרקטה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.