המחבל שנתפס
המחבל שנתפסמחלקת הביטחון בית אל

אל השער המערבי בישוב בית אל התקרב הבוקר מחבל פלשתיני כשאקדח מאולתר באמתחתו. המחבל נבלם על ידי סייר שהגיע למקום ולאחר זמן קצר נלקח לחקירת שב"כ. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם קצין הביטחון של מועצת בית אל, יהודה דנה, שסיפר על האירוע.

ראשיתה של התקרית ביידוי אבנים שהחל לעבר השכונה הסמוכה לשער. דיווח על האירוע הגיע לחמ"ל המועצה והסייר שלום ברמן יצא לשטח. "הסייר זיהה אותם. היה המשך יידוי אבנים לכיוונו. הוא שלף את נשקו והורה לאחד מהם לעצור". הבחור ניסה להימלט אך משהבין שלא יוכל להימלט עצר והתקרב אל הסייר.

"הסייר זיהה שיש משהו בולט מתחת לחולצה. הוא מבקש ממנו שירים את החולצה. כשהוא מרים את החולצה הוא מזהה שיש לו אקדח בין החגורה לגופו. הוא מורה לו לזרוק את האקדח. בשלב הזה מגיע צבא ואוזק את הפלשתינאי שהועבר לחקירת המשטרה".

לדברי דנה לא ניתן לדעת לפי שעה מה היו בדיוק כוונותיו של המחבל. את השאלות הללו הוא מותיר לבירור השב"כ ש"נכנס לתמונה ומנסה לבדוק מה גורם לבניית האקדח המאולתר הזה ומה הכוונות להשתמש בו".

דנה מתייחס גם לרמת מסוכנותו של אקדח מאולתר. לדבריו מדובר אמנם באקדח שאינו תקני אך כזה שבהחלט יכול להוציא כדור, כלשונו, "והתוצאות שלו יכולות להיות מסוכנות מאוד".

באשר לגזרה כולה אומר דנה כי מאז מבצע 'שובו בנים' התקבלה החלטה לסגור את ציר 60 הישן לתנועה ובעקבות החלטה זו חלה ירידה ברמת האירועים ובהיקפם אך בכלל גזרת איו"ש חלה עלייה. הוא עצמו מביע תקווה שהחלטת סגירת הציר תאריך ימים. לדבריו גם קצינים זוטרים ובכירים שעימם הוא מצוי בקשר מביעים את תמיכתם בהמשך סגירת הציר וניתן לעבור על יומן המבצעים ולראות באופן ברור את גרף האירועים והקשר שלהם לתאריך סגירת הציר ולהבין שהדברים תלויים אלה באלה.

באשר להתנהלות הביטחונית בתוך הישוב אומר דנה כי ההנחיה היא לשמור על שגרה אך עם זאת גם על עירנות מאירועים חריגים כמו גם מזרים ולדווח למערכות הביטחוניות המגיבות לכל פנייה.