מח"ט גבעתי, עופר וינטר
מח"ט גבעתי, עופר וינטרדובר צה"ל

"חוויתי את זה בעצמי כשהייתי הרב הצבאי הראשי", נזכר הערב (שני) תא''ל במיל' הרב אביחי רונצקי, ותוקף את כלי התקשורת שמתעללים, כלשונו, במפקד חטיבת גבעתי אלוף משנה עופר וינטר.

בשיחה עם ערוץ 7 מספר ראש הישיבה באיתמר שכל הניסיונות בכלי התקשורת להציג את וינטר כ"מדיר נשים" - לא מחוברים כלל למציאות ולמה שאירע בפועל.

אתמול, נזכיר, פורסמו ידיעות ולפיהן מפקד גבעתי ביטל הופעה של שרית חדד בפני חייליו והעדיף את הזמר משה פרץ כדי להימנע, כביכול, מ"שירת נשים" ביחידה. 

"דברתי עם קצינה בחטיבה שסיפרה לי בדיוק מה שאירע", אומר הרב רונצקי. "התברר שרק זמר אחד יוכל להופיע בפני לוחמי גבעתי ואל''מ וינטר החליט להתייעץ עם נהגו, שטען שרוב הלוחמים יעדיפו את פרץ. מפקד החטיבה קיבל את ההחלטה".

לדברי הרב רונצקי, האיגרת ששלח וינטר לחייליו טרם היציאה לקרב ב''צוק איתן'', מכעיסה אנשי תקשורת רבים. "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'", כתב אז המח''ט. "ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך". 

הרב רונצקי משוכנע כי בשל העובדה שאל''מ וינטר חובש כיפה ובוגר מכינה קדם צבאית, יש מי ש"מחפש" אותו. "עיתונאים קטנים פוגעים באחדות שהיתה כאן בימי המבצע הצבאי, מעלילים עלילות שווא ונלחמים במח''ט גבעתי".

גורם צבאי סיפר הערב לערוץ 7 כי בתקופת כהונתו של וינטר כמפקד יחידת דובדבן, חייליו יצאו מהאולם אחרי שחיילת החלה לשיר. וינטר החליט לנזוף בהם וקרא לחיילים "תראו קצת דרך ארץ".

נציין כי גם תגובת דובר צה"ל לפרשה הנוכחית מגבה את אל"מ וינטר. "בשבוע הבא עתידה להתקיים עצרת לחיילי חטיבה גבעתי, בה יופיע אמן בפני החיילים. ההחלטה בדבר זהות האמן המופיע באירוע החטיבתי התקבלה בהתאם להעדפת חיילי החטיבה. המח"ט ביקש לבחון אפשרות לקיים הופעה של הזמרת שרית חדד לצד הופעתו של הזמר משה פרץ, אך הדבר נפסל מנסיבות טכניות".

בתוך כך, העיתונאי קלמן ליבסקינד קרא בעמוד הפייסבוק שלו לרמטכ''ל בני גנץ לצאת בגלוי להגנתו של מפקד החטיבה הסגולה. "לו אני במקום וינטר, ורגע אחרי היציאה מעזה - אחרי שבועות בתוך ארץ החמאס, בלי בית ובלי משפחה, ואחרי נכונות למסור את הנפש - הייתי מקבל בראש את "פרשת שרית חדד", הייתי נעלב עד עמקי נשמתי. 

"עד כמה שאני יודע לבדוק, פרשת שרית חדד היא בלוף מצוץ מהאצבע", כתב ליבסקינד והשמיע דברים דומים לשל הרב הרב רונצקי. "אבל עזבו את הבדיקה שלי. גם עמדתו הרשמית של צה"ל קובעת שהפרסומים בעניין שרית חדד ו'הדרת הנשים' של וינטר הם קשקוש. 

ומכיוון שכך, הדגיש ליבסקינד, על הרמטכ''ל להשמיע את קולו. "להגן על פקוד שלו, מפקד אמיץ שיש לו כלים להלחם במחבלים אכזריים, אבל אין לו כלים להלחם בג'ונגל התקשורתי שבו אמת ושקר משמשים בערבוביה. קדימה, הרמטכ"ל, הראה דוגמא אישית. קח פיקוד. מחכים לשמוע אותך".