3 מסלולים כבר הושלמו
3 מסלולים כבר הושלמוצילום: מרב דביש בן משה

אחרי 3000 שנה הופכת העיר העתיקה לנגישה לנכים על כיסאות גלגלים, נכי הליכה, עיוורים וכבדי ראייה, שיוכלו להגיע למקומות הקדושים של ירושלים.

בפרויקט מיוחד של הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים וביטוח לאומי, בעלות של 20 מיליון ש''ח, יאפשר מעתה גם לנכים לטייל ברובע היהודי, בכנסיית הקבר ובעיר דוד, מקומות שלא היו נגישים עבורם קודם לכן.

פרויקט ההנגשה מתבצע באזורי תיירות ובאזורי מגורים. בימים אלה הושלמו 3 המסלולים הראשונים, סביב הרובע היהודי ואזור המוריסטאן, ובמהלך השנה הקרובה יושלמו שלושה מסלולים נוספים.

בין הפעולות שנעשו: מהלכי שיפועים, המאפשרים לכיסא גלגלים לעבור בנוחות, מודלים של שילוט ללקויי ראייה, שיכולים לחוש את המודל וללמוד את השטח לפני היציאה למסלול, משטחי התראה משושים, המתריעים למטייל שהוא במסלול הנכון ועוד.

הממונה על אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים, ענר עוזרי, אומר כי "התיירים מספרים לנו בהתרגשות שהם יכולים סוף-סוף להגיע לכנסיית הקבר. פרויקט הנגישות לבעלי מוגבלות הוא חלק מפרויקט רחב יותר שאנו מבצעים לשיפור הנגישות לכל תייר והולך רגל בעיר העתיקה".

בנוסף, הופקו מפות עם צירי התנועה המונגשים אותן יכולים המבקרים יכולים לקבל בלשכות המידע. את המסלולים ניתן להוריד גם לסלולר דרך אפליקציית הטיולים של העיר העתיקה, "סיורים קוליים בירושלים".  

לאחרונה, נציין, כי הושק שירות שאטלים חינמי עבור המבקרים בעיר העתיקה, שיוכלו להחנות את רכבם בחניון הסמוך למתחם התחנה ולעלות על רכב המותאם גם לנכים, שייקח אותם לעיר העתיקה ובחזרה.