ערבים מתפרעים בשועפט
ערבים מתפרעים בשועפטפלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתבי אישום כנגד תאאר מחלוף, בן 21, פאוזי אבו קשק, בן 20, וסלימאן שלבאיה, בן 23 – שלושתם תושבי קלנסוואה, שתקפו יהודים על רקע הירצחו של הנער מוחמד אבו חדיר.

השלושה נאשמים בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות על רקע גזענות או עוינות כלפי ציבור והיזק בזדון לרכוש על רקע גזענות או עוינות כלפי ציבור. בנוסף, מואשם שלבאיה בהצתה, ומחלוף ואבו קשק מואשמים בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ובסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.

על פי כתבי האישום, ביום ה-4 ביולי פרצו מהומות בעיר קלנסוואה, על רקע הירצחו של הנער מוחמד אבו חדיר, במהלכן התאספו בכיכר העיר המשיבים וכן אחרים נוספים, כשחלקם רעולי פנים.

בשעות הערב נסע נהג יהודי על כביש 57. בהגיעו לכיכר, נאלץ לעצור את רכבו בעקבות החסימה של הצמיגים הבוערים את נתיב נסיעתו. אז, ניגש מחלוף לעבר המושב ליד הנוסע ברכבו, פתח את הדלת וביקש לברר האם הוא יהודי. משהבין מחלוף כי הוא יהודי הרים את בלם היד של הרכב, העביר את ידית ההילוכים לניוטרל והוציא את מפתח הרכב ממצת ההנעה, תוך שהוא נאבק עם הנהג, וקורא: "בואו זה יהודי".

בעקבות כך, הגיעו בסמוך לרכב אבו קשק, שלאביה והאחרים, והחלו לידות אבנים אל עבר הרכב והנהג. בהמשך, הוצא מהרכב על ידי מי מבין האחרים, ואבו קשק, שלאביה וחלק מן האחרים החלו להכותו. או אז, נמלט רגלית והנאשמים והאחרים החלו לידות לעברו אבנים.

בהמשך, נכנס שלאביה לתוך הרכב, הניע אותו, והסיעו לעבר הצמיגים הבוערים ,עד שזה עלה באש ונשרף כליל.

באותו הלילה נסע נהג אופנוע על כביש 57. בהגיע בסמוך לכיכר, הורה לו אחר לעצור את האופנוע. משלא עצר את נסיעתו, התקרבו לעברו מחלוף ואבו קשק, יחד עם אחרים, והחלו ליידות לעברו אבנים אשר פגעו באופנוע.

הנהג איבד את שיווי המשקל, התנגש בעמוד, נפל מן האופנוע ואיבד הכרתו. הוא פונה להמשף טיפול רפואי בבית חולים.