טובי בנינו. נתניהו
טובי בנינו. נתניהופלאש 90
גורמים מדיניים בירושלים הבהירו אחר הצהריים (ראשון) כי ראש הממשלה ושר הביטחון לא יהססו לחדש את פעילות צה"ל ברצועת עזה אם המשא ומתן בקהיר לא יניב תוצאות. 

"חברי המשלחת נמצאים במצרים", אמרו הגורמים. "יש שתי אפשרויות - הסדרה של הפסקת האש תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל או חידוש האש".

לדבריהם, המשלחת הישראלית תמצה את הזמן ככל שתוכל כדי לנסות להניב תוצאות מהמשא ומתן. באשר לשאלה מה מעדיף הדרג המדיני ענו הגורמים "אנחנו מעדיפים להגיע למטרות המבצע - להשיב את השקט, לפגוע בתשתיות הטרוט ופירוז הרצועה. וכרגע אנחנו עושים את זה במערכה משולבת - גם צבאית וגם מדינית".

בכל מקרה, מדגישים הגורמים, "לא ניתן לחמאס שמרגיש שנכשל מבחינה צבאית לנסות להשיג הישגים דרך המסלול המדיני. לא ניתן לזה לקרות". "המבצע עדיין לא הסתיים, יש צורך באורך רוח, זה יקח זמן וצריך נחישות ועמידה איתנה כדי שנצא משם עם ניצחון".

בתוך כך, נמל התעופה בן-גוריון חזר לפעילות שגרתית בנתיבי ההמראות והנחיתות. החל משעות הבוקר, המראות המטוסים מתבצעות ישירות מערבה, על מסלול 26-08 במסלול העובר בשמי חולון ובת-ים.

הנחיתות בשעות היום תתבצעה בנתיב הנכנס מנתניה מעל ראש העין ומשם למסלול החדש שחנך לפני מספר חודשים, מסלול 21-03 מצפון לדרום. בשעות הלילה הנחיתות תהיינה ממערב ישירות למסלול 30-12 מצפון מערב לדרום-מזרח.

בחודשיים האחרונים, בעקבות ירי הרקטות לעבר גוש דן בעקבות מבצע 'צוק איתן', הופנו המראות המטוסים מישראל לאירופה ולאמריקה מזרחה, לעבר הרי השומרון. היציאה לים התיכון נעשתה באיזור חדרה. נתיב ההמראה האריך באופן משמעותי את זמן הטיסה, ומתוך כך גם את ההוצאות על הדלק.