מהומות ביו"ש. היום
מהומות ביו"ש. היוםרויטרס

תנועת חמאס קוראת היום (א') להמשך העימותים ולהסלמת המאבק בכל היבטיו נגד ישראל ביהודה, שומרון ובירושלים כביטוי לתמיכה ברצועת עזה.

פווזי ברהום, דובר תנועת חמאס, אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא", כי העימותים נועדו להתיש את כוחו של "הכיבוש" ולאלץ אותו להפסיק את "התוקפנות" נגד עזה, לחדול מהמצור ולהיענות לדרישות של העם הפלסטיני.

הוא הגדיר את "ההתעקשות" של רה"מ בנימין נתניהו שלא להיענות לדרישות חמאס במו"מ על הפסקת האש כ"מעשה טיפשות חדש והימור נוסף אשר יביא יותר אסונות עליו ועל הישראלים מאשר ההחלטה בדבר התוקפנות והמלחמה הקרקעית נגד עזה".

בקהיר מתקיימים מגעים לקדם הסכם להפסקת אש יציבה בתיווך מצרים לאחר שעד כה הגיעו הצדדים להפסקת אש של מספר ימים לצורך ניהול המו"מ.

העיתון המצרי "אל-שורוק" פרסם את הטיוטה המצרית להסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס וארגוני הטרור הפלסטיניים, הכוללת את הסעיפים הבאים:

ישראל תפסיק את פעולות האיבה נגד רצועת עזה ביבשה, בים ובאוויר ולא תבצע עוד פעולות צבאיות בעזה ולא תתקוף אזרחים.

כל הארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה יחדלו מכל פעולות האיבה מתוך רצועת עזה לעבר ישראל ביבשה, בים ובאוויר, יפסיקו את חפירת המנהרות מחוץ לרצועת עזה לעבר ישראל, יחדלו משיגור טילים מכל סוג שהוא ומתקיפת אזרחים. 

פתיחת המעברים בין ישראל ועזה באופן שיביא לסיום המצור, מעבר אנשים וסחורות, פעולות שיקום וחילופי סחורות בין הגדה המערבית ורצועת עזה בהתאם להסכם בין הרשויות הישראליות והרשות הפלסטינית.

ישראל והרשות הפלסטינית יתאמו את העניינים הכספיים הקשורים לרצועת עזה.

ביטול אזור החיץ בצפון ובמזרח רצועת עזה והצבת כוחות הביטחון השייכים לרשות הפלסטינית החל מה-1 בינואר 2015. ביטול אזור החיץ יבוצע בשני שלבים. בשלב הראשון יוצמצם אזור החיץ לרוחב של 300 מטר ובשלב בשני יצומצם ל-100 מטר, וזאת החל מ-18 בנובמבר 2014. השלב השני ייחתם בפריסת כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית.

חופש דיג ופעילות במים הטריטוריאליים הפלסטיניים בעזה לטווח של 6 מייל ימיים ושטח זה יוגדל בהדרגה עד לטווח שלא יפחת מ-12 מיילים ימיים, וזאת בתיאום בין הרשות הפלסטינית וישראל.

ישראל בסיוע הרשות הפלסטינית תשקם את התשתית שנפגעה ברצועת עזה, תארגן את הציוד הנדרש לעקורים, תגיש סיוע רפואי לפצועים, תעביר את הפצועים הנזקקים לטיפול מחוץ לרצועת עזה ותחיש את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. 

הרשות הפלסטינית בתיאום עם ישראל והארגונים הבינלאומיים יארגנו הציוד הבסיסי הנדרש לשיקום רצועת עזה בהתאם לתכנית מוגדרת בזמן באופן שיאפשר את חזרת העקורים לבתיהם בעדיפות עליונה.

מצרים קוראת לקהילה הבינלאומית להגיש סיוע הומניטרי דחוף ולזרז את הסדרת הכספים הדרושים לשיקום עזה בהתאם לתכנית מוגדרת בזמן.