הגשש החיוור
הגשש החיוורפלאש 90

שייקה לוי וגברי בנאי הופתעו אתמול מתקציר התסריט של סרט ההמשך ל''גבעת חלפון'' שנכתב לפני יותר מ-30 שנה ופורסם בעמוד הפייסבוק של אסי דיין ז''ל.

השניים הבהירו כי אין סיכוי לסרט המשך, בעקבות פטירתו של חבר "הגשש החיוור", ישראל (פולי) פוליאקוב.

''אתה מכיר את התקציר הזה מ-1983?", נשאל גברי בנאי על ידי עיתון ''מעריב השבוע'', וענה "לא. היום שלחו לי, משהו על מלון בטבריה. זה די משעשע. 'המלון של פולי', על משקל 'המלון של פולטי'. אבל לא מכיר, לא יודע שום דבר. קראתי תקציר של משהו שהוא כתב. סרט המשך, כשאני כבר נשוי ליעלי ויש ילדים. מה שהצחיק אותי מאוד שם זה ששייקה מתעורר מתרדמת ומגלה שפולי מכר כליה שלו. זה הצחיק אותי, אבל לא יצא כלום, כי כבר מתו לנו".

שייקה לוי נשאל גם הוא מה דעתו על התסריט שנחשף. ''יש לי הסינופסיס, 15 עמודים. זה הצריך הרבה עבודה. עובדה שזה לא קרה, לא היינו מרוצים. אסי כבר היה בימים לא טובים שלו, ואי אפשר היה להאמין שזה יקרה. פולי עוד היה חי, אבל זה התגלגל לא טוב, ואחר כך פולי נפטר".

יכול להיות שמשהו יקרה בכל זאת, בלי פולי? גברי ענה כי "מבחינתי, שום דבר. אי אפשר, פולי איננו. אין. זהו, נגמר הסיפור, לצערי. שייקה אמר כי "פולי נפטר. אין יותר גשש, וזהו".

הסרט הקומי והפופולארי "גבעת חלפון אינה עונה" משנת 1976 מציג את שירות המילואים בצה"ל שלאחר מלחמת יום הכיפורים. משפטים רבים מהסרט הפכו לנכסי צאן ברזל של החברה בישראל ורבים יודעים לצטט בעל פה חלקים מהסרט.