אלי ישי
אלי ישיניסים לב

יו"ר הוועדה למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי (ש"ס), התייחס היום (שלישי) לחשיפתם של 93 מחבלי חמאס שתכננו הפיכה ברחבי יהודה ושומרון.

"העובדה כי היינו במרחק פסע מהרחבת חמאסטן לתחומי יו"ש שבשליטת אבו מאזן, צריכה להדיר את שנתו של כל אזרח ואזרח, כל ניסיון לתמוך בממשלת אחדות פלסטינאית מתוך תפיסה כי המתונים יובילו, סופו להתבדות אל מול המציאות", אמר ישי.

"הגיעה העת שמדינת ישראל תכיר באוסלו כאסון ותתנער ממנו. עבור אזרחי ישראל אין שוני בין חמאס, חיזבאללה ודאעש. שלושתם ארגוני טרור הרוצים לראות את סוף דרכה של ישראל, והסכם אוסלו שירת ומשרת ראייתם זו".

אתמול אחר הצהריים הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, נחשפה וסוכלה בחודשים האחרונים תשתית צבאית רחבה של חמאס שפעלה בירושלים ובאיו"ש. התשתית, שהוכוונה על ידי מפקדת חמאס בתורכיה, התכוונה לבצע הפיכה ברשות הפלסטינית ולהשתלט על אזור יהודה ושומרון. זאת, באמצעות ערעור היציבות הביטחונית וביצוע סדרת פיגועים קשים בישראל.

התשתית נשענה על התשתית הארגונית של חמאס, הסתייעה גם בזירה קדמית בירדן, ובמערך של שליחים, באמצעותם הוכנסו לשטח כספי טרור בהיקף של יותר משני מיליון ש''ח, אשר שימשו לרכישת אמל"ח ודירות מסתור.

במסגרת חשיפת התשתית נעצרו 93 מחבלי חמאס, מתוכם 46 הועברו לחקירה בשב"כ, חולטו כספי טרור של חמאס בסכום של למעלה מ-600,000 ש''ח (וכן רכב שווה ערך לכספי טרור), והוסגרו אמצעי לחימה מגוונים, ביניהם: 24 רובים, 6 אקדחים, 7 מטולי רקטות, מחסניות ותחמושת רבה.