פסטיבל נוסטלגיה בירושלים

בירושלים נפתח היום (שלישי) פסטיבל נוסטלגיה - ''תרפפו'', ראשון וייחודי מסוגו בארץ, המציג את הנוסטלגיה הישראלית במלוא הדרה דרך התרבות, המוסיקה, הקולנוע והקולינריה. הסוסיתא, הסיפולוקס, הפטיפון, והאסימון מתעוררים לחיים ומעלים זיכרונות מתוקים.

בואו לפגוש את הכובסת של פעם, את מחלק העיתונים ואת המורה המיתולוגית, להצטלם בצלמנייה, לשתות גזוז ולשמוע את הפסקול הישראלי מימי הגרמופון ועד האייפון. בקיץ הזה חוזרים לילדות ויוצאים למסע בזמן עם כל המשפחה.

במסגרת הפסטיבל, יחזרו לרגע בעלי המקצועות הנשכחים, ויחשפו בפני דור המסכים את המציאות המתוקה שעליה גדלו הסבים והסבתות של כולנו. שחקנים, תצוגות והפעלות יאפשרו למשפחה הישראלית לדורותיה להציץ אל העבר בכלים מודרניים והומוריסטיים ולחוות יחד חוויה מרגשת ובלתי נשכחת.

הפסטיבל מתקיים במתחם התחנה הראשונה בירושלים וכולל מופעים מוזיקליים, מיצגים חיים של בעלי מקצוע נשכחים, מנות נוסטלגיות שיוצעו במסעדות, תערוכת צעצועי ילדים, גלריית "תרפפו שלי" - שבה יוכלו המבקרים להיחשף להתפתחות הטכנולוגית של המוצרים שיש בכל בית (מטלפון חוגה לאייפון, מהגרמופון לאייפוד, ממכונת הכתיבה למייל) ועוד.

מחלק עיתונים יסתובב בין המבקרים ויחלק את מהדורת תרפפו הנוסטלגית, בעמדת הצלמנייה ניתן יהיה לצלם ולהעלות תמונות לפייסבוק ובנוסף - הסוסיתא תספר את סיפורה למבקרים ותכניות העבר של כל הזמנים יוצאו מהבוידעם ויוקרנו על מסך ענק.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר כי "אין מקום יותר מתאים מירושלים לארח את הפסטיבל ולהפגיש את הדור הצעיר עם התקופה של הסבים והסבתות שלנו שהקימו את המדינה. הפסטיבל הינו חלק משלל אירועי הקיץ בירושלים ואני מזמין את כולם, צעירים וותיקים לבוא לירושלים וליהנות מהפסטיבל והאירועים הרבים הנוספים".