רובין וויליאמס
רובין וויליאמסרויטרס

חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, מבקשת להזהיר את הגולשים מפני הונאת פייסבוק חדשה העושה שימוש ציני במותו הטראגי של השחקן רובין ויליאמס שהלך לעולמו בשבוע שעבר.

ההונאה, שייתכן שתקלתם בה בפייסבוק, מנסה לפתות אתכם לצפות במה שאמור להיות סרטון וידאו של רובין וויליאמס מצלם סרטון וידאו במכשיר הסלולארי שלו ונפרד לשלום לפני שהוא נוטל את חייו.

לחיצה על הלינק מעבירה את הגולשים לאתר צד שלישי מחוץ לפייסבוק, המבטיח לכל מי שילחץ על הקישור צפות במילותיו האחרונות של השחקן. כדי לעשות זאת מתבקש הגולש תחילה לשתף את הפרסום עם חבריו ברשת החברתית ולאחר מכן לענות על שאלון מקוון שבסופו, מובטח לגולש, הוא יצפה בסרטון המיוחל.

הנוכלים שמאחורי ההונאה כבר גרמו לאלפי אנשים לענות על הסקר בהבטחה שיוכלו לצפות ברגעיו האחרונים של אגדת הקומדיה שחייו הסתיימו בצורה טרגית כדי להרוויח כמה דולרים עבור כל אדם שמילא את הסקר. ככל שיותר אנשים ימלאו את הסקר, כך הם ירוויחו יותר – והשימוש הציני במותו של אדם כזה או אחר אינה מרתיעה אותם. במקרים אחרים, הנוכלים השתמשו בתחבולות כאלו כדי להתקין וירוסים ותוכנות ריגול על מחשבי המשתמשים או לרשום אותם לשירותים סלולאריים יקרים.

"אנו ממליצים לקוראים תמיד להיות חשדנים בנוגע לקישורים עליהם הם לוחצים במדיה החברתית, ולעולם לא לעשות לייק או לשתף דברים לפני שווידאתם שלא מדובר בהונאה, כדי לא לסכן את עצמכם וכמובן את החברים שלכם", אומרים בחברה.