מסוק של חיל האויר תוקף ברצועת עזה במהלך מבצע
מסוק של חיל האויר תוקף ברצועת עזה במהלך מבצערויטרס

בראיון ליומן ערוץ 7 קובע המזרחן ד"ר אפרים הררה, מחבר הספר 'ג'יהאד הלכה למעשה', כי חיסול מנהיגי טרור כדוגמת מוחמד דף הוא אולי תחילת ההתחלה של פתרון למצב.

לדבריו על ההנהגה בישראל להפנים את העיקרון שטבע גדול ההוגים הסיניים סון סו ולפיו על מנת להיאבק באויב יש בראש ובראשונה להכירו. ברוח זו יש להכיר את החמאס. הררה מזכיר את קרב אוחוד של מוחמד, קרב שבו כמעט הוכנע מוחמד, נפצע וכמעט איבד את מאור עיניו וכשהוא במצבו הקשה ביקש מאנשיו להילחם עבורו ולהצלתו כשהידים. הצד השני הותיר אותו בחיים וכעבור כמה שנים שב מוחמד כמנצח למכה ובכך החלה תנופת האיסלאם. "זה הדגם של האיסלאם. אם אתה לא מכניע אותו ונוהג כפי שאומר אובמה בשיטת ביסמארק, מבחינתו אתה מפסיד".

"זה לא משנה אם החיילים הגיבורים שלנו הכניעו את החמאס בכל קרב. אולי הרסת אחוז אחד מהחיילים של חמאס ופגעת בבתים. אם אתה ישראל אזי כל הרס של בית נחשב בעיניך אסון, אבל מבחינת חמאס זה אסון לאוכלוסייה ולא איכפת להם".

לדבריו הניתוח הצבאי שקובע שישראל ניצחה לא נחשב בעיניהם וכל עוד הם לא הובסו על פי ראייתם את שדה מערכה הרי שהמערכה תימשך ואיתה תחושת הניצחון של חמאס בעיני עצמו. לעומת זאת "אם תהרוג הרבה מהם הם יהיו חלשים ואז הם יהיו פטורים ממצוות הג'יהאד", אומר הררה.

בדבריו דוחה הררה את החשש העולה שוב ושוב ולפיו במידה ויורד חמאס משלטונו יצוץ ארגון קיצוני יותר כדוגמת דאעש. לדבריו יש לזכור שדאעש אינו מאורגן כפי שחמאס מאורגן ומעבר לכל זאת כאשר ישראל תצא למתקפה נגד דאעש העולם יצדד בה ויתמוך בה לנוכח מעשיו העכשוויים, עריפת ראשים, הרג נשים וילדים ועוד.

באשר לחיסולם של מנהיגי הטרור אומר הררה כי מדובר באחת האופציות העומדות בפני צה"ל ולו רק יחליט הדרג המדיני להורות לצה"ל להכריע את המערכה ולהכניע את החמאס הרי שלצבא יש דרכים ידועות וברורות לעשות זאת ובהן יעשה שימוש אם רק תינתן לו הפקודה הנכונה.

ד"ר הררה מבטל מכל וכל את הגישה המערבית לפיה יש להישמר מלהכניע לחלוטין את האויב ובכך לאפשר לו להיכנס למו"מ. "מו"מ עם אנשים שהדגל שלהם הוא לחסל את כל היהודים זה הזוי".

"על ההסברה הישראלית להראות שלדעאש ולחמאס יש את אותה מטרה והמחלוקת ביניהם היא על הדרך לא על המטרה. צריך לחשוף גם את התפקיד של טורקיה וקטאר. השייח' קרדאווי, המנהיג הרוחני של האחים המוסלמים אמר שהמנהיג היום של האיסלאם הוא ארדואן ואללא, מוחמד והמלאכים תומכים בו".

לדברי הררה במידה וישראל לא תפעל על פי העובדות שסביבה הרי שהיא תוכה ורק לאחר מכן תפנה לפעול ולבצע את הפעולות שהיה עליה לעשות מלכתחילה. "מקיאוול אמר שאתה צריך להרוג תופעה כשהיא קטנה ורק אז לא תסבול. את הדבר הזה הבינו הרומאים".