שלוש מהחנויות בבני ברק
שלוש מהחנויות בבני ברקש. כהן. ערוץ 7

בני ברק מגבירה את ביטחון תושבים העיר, הין היתר במסגרת מלחמתה העיקשת בשב"חים.

כך עולה מבדיקה שביצע יפרח דוכובני, ראש תחום בכיר בשיטור העירוני במשרד הממשלתי לבטחון פנים בעקבות ביקורו בימים אלו בבני ברק.

בין הפעילויות היזומות, שנעשות בהיקף נרחב בהתאם לדו"ח הביקורת, במסגרת השיטור העירוני בבני ברק, מבוצעות בנושא השוהים הבלתי חוקיים, המהווים מטרד בתחום הבטחוני לתושבים, כשפעילויות אלו כוללות סיורים קבועים במקומות ההתכנסות של השב"חים, בדיקת הזדהות ונקיטת צעדים נגד השוהים בניגוד לחוק.

מהדו"ח עולה גם כי בשלושת החודשים האחרונים היו 2,168 אירועי תגובה של השיטור העירוני, שכללו, בין היתר, חפצים חשודים, מעצרים, מעוכבים, דו"חות תנועה ותחומי שיטור מגוונים, בהתאם לנהלים ברמה הארצית והמקומית.

כדי לקדם ולמנף את התחומים השונים, שוקד השיטור העירוני על גיבוש תכנית עבודה שנתית עדכנית ומפורטת, כשממנה נגזרות תכניות עבודה חודשית ושבועית. במסגרת ההיערכות נערכים תדריכים משותפים לשוטרים ולפקחים, מתבצע תחקיר לעומק להפקת לקחים שבועית והעברת תוצאות התחקיר לקצין תחקירים במשטרת מרחב דן.

כמו כן, נערך כינוס חודשי של מועצת אכיפה עירונית, בהשתתפות כלל הגורמים העירוניים והמשטרתיים הרלוונטיים. כמו כן כל הפקחים עוברים הכשרות והשתלמויות קבועות ופעולות גיבוש משותפות לשוטרים ולפקחים.