הסמים שהתגלו
הסמים שהתגלוצילום: חטיבת דובר המשטרה

מבצע "צוק איתן" גרם למקלטים ברחבי הארץ להיות רלוונטיים מתמיד. מיליוני אזרחים חיים מזה מספר שבועות תחת איום רקטי ונדרשים לרוץ למרחב מוגן בכל פעם שמופעלת אזעקה.

אולם מה עושים כשהמקלט השכונתי הופך למעבדת סמים ולבית הימורים?

הבוקר (חמישי) הגיעו לוחמי סמ"ג 5 של משמר הגבול, רכז המודיעין של תחנת קרית גת וכלבן משטרתי, למבנה המשמש כמקלט שכונתי במושב אחוזה הסמוך לקרית גת.

על פי מידע שהתקבל, במקום פעלו מעבדת סמים ובית הימורים. לוחמי מג"ב זיהו את פתח המקלט כשהוא נעול, ותוך מספר שניות פרצו אותו ע"י כלי פריצה שהיו ברשותם.

בתוך המקלט נערך חיפוש ראשוני, במהלכו סימן כלב (איתור סמים) לעבר אחת המגירות במזנון שהיה במקום. השוטרים מצאו שם בתוך קופסא חומר החשוד כסם מסוג מריחואנה וחומר החשוד כסם מסוג חשיש.

במקביל השוטרים זיהו במקום ציוד הקשור בהימורים. פנקס ניהול חובות, כספים, שולחן הימורים עם בקבוק ערק פתוח, ואלמנטים נוספים שהצביעו כי המקום מתפקד כבית הימורים "חי".

בהמשך הסריקות במקלט, זיהו השוטרים קיר גבס מאולתר המכסה חדרון קטן. לאחר שבירת הקיר וכניסה לחדרון זיהו השוטרים מעבדה לגידול סמים. חומר החשוד כסם מסוג מריחואנה במשקל קילוגרם, חומרי גידול והדברה, משקל אלקטרוני, צינורות הזנה, כלי גידול, הם רק חלק מהרכיבים של אותה מעבדת סמים שהתגלתה במעמקי המקלט.

בסמוך למקלט עיכבו לוחמי מג"ב ורכז המודיעין של קרית גת חשוד בשנות החמישים לחייו. מדובר היה בבעל המשק הסמוך למקלט. בתחקור ראשוני אמר החשוד: "הציוד במקלט של הבן שלי". החשוד עוכב להמשך טיפול וחקירה בתחנת בקרית גת.

מפקד סמ"ג 5, רפ"ק ירון דהן ומפקד משטרת קרית גת, שיבחו את השוטרים ולוחמי מג"ב לאחר הפעילות, וציינו: ״דווקא בימים אלו, ימים בהם האיום הרקטי קרוב מתמיד, יש צורך במקלטים ובמרחבים המוגנים מסודרים ומאורגנים. לא רק שהשימוש שנעשה במקלט הזה עומד בניגוד גמור לחוק, אלא סביר כי הוא מונע מאזרחים אחרים להגיע אליו בהישמע אזעקה".