משה יעלון
משה יעלוןפלאש 90

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית הבוקר (ראשון) לחשש לפיו ישראל נגררת בימים אלו למלחמת התשה מול חמאס.

"בראשית דבריי אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת טרגרמן מנחל עוז, להורים גילה ודורון, לאחים יובל ואורי ולשאר בני המשפחה. האבדן הוא קשה מנשוא, והתמונות בהן דניאל רוקד ומשחק כמו כל ילד בגילו, פשוט קורעות את הלב", פתח יעלון.

יעלון ציין, כי "פצצת המרגמה שהרגה את דניאל, ורקטה נוספת שפצעה באורח קשה את נתנאל ממן בצומת גן יבנה, הן ניסיון של חמאס לגרור את ישראל למלחמת התשה. זו ההזדמנות לאחל לנתנאל החלמה מהירה".

"אם ראשי חמאס חושבים שיתישו אותנו, או סבורים שאנו מציבים לעצמנו לוח זמנים כזה או אחר – הם טועים. איננו ממהרים לשום מקום. יש לנו סבלנות. יש לנו אורך נשימה", ציין יעלון.

לדבריו, "מבצע 'צוק איתן' ייעצר רק כשיהיה שקט מוחלט בדרום הארץ, ורקטות ופצצות מרגמה לא ישוגרו יותר לעבר ישראל. עד אז נמשיך בכתישה הקשה של חמאס ותשתיותיו, בשלב זה מהאוויר. איננו מתכוונים לעצור רק בכך, ובאמתחתנו מגוון אפשרויות להמשך הפגיעה בחמאס גם בדרכים אחרות".

"גם בהזדמנות זו אני מבקש לחזק את הרמטכ"ל בני גנץ, ואת מפקדי צה"ל וחייליו. העבודה שהם עושים היא מצוינת. הם עסוקים רק בדבר אחד, והוא השבת השקט והביטחון לישראל. בעת הזו עלינו לחבק את הלוחמים והמפקדים – זוטרים ובכירים - שמסכנים את חייהם עבור כולנו", הוסיף שר הביטחון.