זירת האירוע בארז
זירת האירוע בארזדוברות משטרה

מטחי הרקטות לעבר ישובי הדרום נמשכים בקצב מוגבר מאז שעות הבוקר, עשרות רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, רקטות אחרות יורטו בידי מערכת כיפת ברזל.

שלושה אזרחים נפצעו בצהריים (ראשון) מפגיעת פצצת מרגמה במעבר ארז, על גבול רצועת עזה, שניים באורח קשה ואחד באורח בינוני עד קשה.

שלושת הפצועים פונו על ידי צוותי מד"א להמשך טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון. מעבר ארז נסגר.

מאיר יצחק חובש מד"א שהגיע ראשון לזירת האירוע סיפר "הייתי בביתי בקיבוץ יד מרדכי ככונן עם אמבולנס של מד"א, מיד עם קבלת הקריאה על פצועים הגענו במהירות לאזור הפגיעה וזיהינו 3 פצועים, מהם שניים במצב קשה עם פגיעות מרסיסים בבטן ופצוע נוסף במצב בינוני עם פגיעות מרסיסים בגפיים העליונות".

"פינינו את הפצועים למרחב מוגן סמוך לאזור האירוע כאשר ברקע ממשיכה שריקות ורעשי הנפילה של הפצמ"רים. לאחר הטיפול הרפואי הראשוני בשטח פינינו את הפצועים בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון", הוסיף. 

מוקדם יותר הבוקר נפצע אדם אחד בישוב בחבל אשכול מרסיסי רקטה, לאחר שבאחד המטחים התפוצצו שתי רקטות בישוב.

האזעקות נשמעו הבוקר במועצות האזוריות שער הנגב, אשכול, שדות נגב, באר טוביה, מרחבים ובני שמעון. אזעקות נשמעו גם בשדרות, אשקלון, אשדוד ויבנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית, כי סיומו של מבצע "צוק איתן" איננו קרוב.

"אנחנו נחושים להשלים את המשימה, יש לנו סבלנות ואורך רוח, מבצע צוק איתן ימשך עד שיושגו יעדיו, אנחנו ערוכים להמשכו גם אחרי פתיחת שנת הלימודים", הדגיש נתניהו.

נתניהו פנה לתושבי עוטף עזה ואמר, "אני מעריך את העמידה שלכם, את הסבל שלכם, אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכם לעבור את הימים הללו, אנחנו אתכם ואנחנו נישאר אתכם עד שיושג השקט, וגם לאחר מכן".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הגיע הבוקר לאשקלון וסקר את היערכות הכוחות באזור "השוטרים בשטח פועלים במתכונת מיוחדת כבר מספר חודשים, מדובר באתגר לא פשוט, אך המדינה כולה מגויסת כדי שהמערכה הלאומית תסתיים", ציין המפכ"ל במהלך הערכת מצב שקיים עם ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני, בחמ"ל העירוני.

המפכ"ל התייחס לסוגיית פתיחת שנת הלימודים, וציין "מדובר בהחלטה של משרד החינוך והרשויות המקומיות, אך אנו נערכים לכל האפשרויות, בשאיפה ששנת הלימודים תחל כמתוכנן ב-1.9. כולנו תקווה שנחזור כמה שיותר מהר לשגרה".

המפכ"ל פנה לראש העיר אשקלון, ואמר "שגרת החירום נמשכת כל הזמן. ימים אלה ממחישים לנו כמה המשמעת האזרחית חשובה. לקחתם מנהיגות ואתם שוב מוכיחים שבעת הזאת יש על מי לסמוך".