הרב יצחק פרץ
הרב יצחק פרץדוברות המשרד לשירותי דת

יום לאחר שנבחר "פה אחד" לראש מערך הגיור, הגיע הרב יצחק פרץ אל לשכתו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן והודה לו על התמיכה במינויו.

״הרב בן דהן מינה אותי גם בעבר למזכיר הראשי של בית הדין בתל-אביב ואנחנו בקשרי עבודה כבר עשרות שנים״, אמר הרב פרץ.

במהלך הביקור התייחס הרב פרץ לתפקידו החדש. "לפני ניצבת משימה גדולה ועיסוק בחיי אדם. אני מתכוון להביא בשורה חדשה למתגיירים ולחסל את הבירוקרטיה. מערך שירותי הגיור של מדינת ישראל הולך לקראת מהפך ורווחתם של המתגיירים תהיה בראש סדר מעייני״, הבטיח.

״עבורי מצוות ׳ואהבת את הגר׳ היא שליחות, כל מתגייר החפץ להיות חלק מהעם היהודי יעבור את התהליך במאור פנים ובמינימום בירוקרטיה״.

במהלך ההתמודדות לתפקיד זכה הרב פרץ לתמיכה מראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן השר לשירותי דת הרב בן דהן והרב חיים דרוקמן. ״כמי שעבד לצד הרב דרוקמן, אני חייב לציין כי הוא מהווה עבורי השראה, יש לו אהבת ישראל מיוחדת, והאופן שבו הוביל את מערך הגיור ראוי להערצה״.

הרב פרץ נחשב ל"עוף מוזר" במערכת הרבנית. מצד אחד יש הרואים בו שייך לחוגים החרדיים אולם מנגד הרב פרץ עשה שירות צבאי, ונטוע עמוק בציבור הדתי לאומי כאשר הוא מתגורר בשכונת ״הפועל המזרחי" בתל אביב, מכהן כרב בית הכנסת הדתי לאומי במקום וחתנו הוא אחד המחנכים בבית הספר הדתי "צייטלין" בעיר.

לדבריו, הוא לא שייך לשום סקטור. ״אני שייך לסקטור של המתגיירים ומבחינתי כל שאר הדיבורים הם עיסוק בזוטות".

סגן השר לשירותי הרב אלי בן דהן אמר כי "כמי שמינה את הרב פרץ למזכיר ראשי בבתי הדין, אני שמח על בחירתו לראש מערך הגיור שיפעל ברוח הבית היהודי. אני בטוח כי באמצעות הרב פרץ מערכת שירותי הדת תמשיך להתקדם ולפעול לטובת הציבור הרחב בהתאם לרוח הבית היהודי. כרב שעשה צבא ומבין את הרוח הישראלית, מערכת הגיור תמשיך להאיר פנים לכל הבאים בשעריה".