אדל ביטון
אדל ביטוןבאדיבות המשפחה

לאחר שנה וחצי של אשפוז, ניתוחים וטיפולים, הילדה אדל ביטון בת ה-4 וחצי תשוב מחר לביתה ביישוב יקיר שבשומרון.

לצד השמחה על חזרתה הביתה גם דאגה רבה שכן אדל עדיין נמצאת בתהליך שיקום ארוך.

בחודש מרץ בשנה שעברה נסעה אדל ברכב עם אמה אדווה וערבים יידו אבנים לעברו. עקב כך סטתה האם מהנתיב והתנגשה במשאית שחנתה בצד הדרך. אדל נפצע באורח אנוש ולאחר אשפוז ממושך וטיפולים לא פשוטים הועברה לשיקום בבית לוינשטיין ברעננה. בסופי השבוע שוחררה לחופשות בביתה ביקיר.

נזכיר כי לפני כמה חודשים הוחלט בבית לוינשטיין שהסתיים תהליך השיקום של אדל אך משפחתה דרשה תקופה נוספת. בסופו של דבר הגיעו הצדדים לבית המשפט ושם הוחלט על הארכת השהות של אדל בבית לוינשטיין בכמה חודשים.

"אדל שלנו חוזרת הביתה", אמרה אדווה ביטון לעקיבא נוביק מ"ידיעות אחרונות". אדל מגיבה לגירויים מסוימים ומסוגלת לתנועות מסוימות - אבל זקוקה לטיפול צמוד ואינטנסיבי. "בית־לוינשטיין לא תורם לנו יותר", אמרה האם. "בבית תקבל אדל יותר טיפולים ויותר חום משפחתי". בין היתר תטופל הילדה בעזרת קלינאית תקשורת ופיזיותרפיה.

אדווה נמצאת בחודש התשיעי להריונה, ובקרוב יצטרף בן ראשון למשפחה בת ארבע האחיות. "ברוך השם, יהיו שמחה וששון. תחנת רכבת של מטפלים ושל ילדים. הקדוש־ברוך־הוא עוזר לנו", אמרה.

מחר צפוי אירוע נוסף הקשור בפיגוע האבנים שהביא לפציעתה האנושה של אדל - דיון בבית הדין הצבאי במשפטו של הנאשם המרכזי בפרשה, אחד מחמשת המחבלים שנעצרו בגין יידוי האבנים. "מאוד רציתי להגיע לשם כדי לראות שלא מתחילים בהקלות ובהסכמים עם המחבל, אבל אהיה עסוקה עם החזרה של אדל הביתה", אמרה אדווה.

"אם אוכל, אתייצב שם ואסתכל למחבל בעיניים, שיראה שהוא לא שבר אותנו, ושהשופטים יידעו שאנחנו דורשים שיקבל את העונש המגיע לו".