השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטניסים לב

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט שלח הבוקר (רביעי) אגרת לתלמידי ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והמכינות הקדם צבאיות, לרגל שנת הלימודים תשע"ה שנפתחה היום.

האגרת המלאה:

בני ישיבות ההסדר, המכינות הקדם צבאיות, הישיבות הגבוהות והשילובים, אחיי ואחיותיי היקרים,

"אחרון לחדשים קצה השנה, לבב יהודי יזדעזע, מרדותיו יתפנה  ובנפשו קול אלקים קורא, שאגה טהורה לשוב! לעשות צדקה גם עם שערי-תורה".  (מגד ירחים- הרב קוק, אלול).

שנת הלימודים נפתחת מתוך תחושת כובד ראש שמלווה ממילא את חודש אלול והימים הנוראיים. הרמב"ם בהלכות מלכים (פרק ה, פיסקה א) הגדיר מלחמת מצווה: "...ואי זו היא מלחמת מצוה? זו מלחמת שבעה עממים, ומלחמת עמלק, ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם..." השבועות האחרונים חידדו עבור כולנו את האמת הקשה, אבל הברורה מכל- מדינת ישראל במלחמת קיום- מלחמת מצווה. גם בזמן הלחימה, וגם כיום במה שנקרא "הפסקת אש", ארוכה ככל שתהיה- אנחנו במלחמת קיום.

ביום הזה אני מבקש להזכיר את התלמידים שהיו צריכים להגיע כמוכם היום לישיבות ולמכינות, ונפלו במבצע "צוק איתן": סמ"ר אביתר תורג'מן ז"ל, לוחם צנחנים, תלמיד ישיבת הכותל שהאריך את תקופת השירות הפעילה שלו בעקבות הלחימה; סמל ברקאי ישי שור ז"ל, לוחם כפיר, תלמיד ישיבת שבי חברון, רס"ן צבי קפלן ז"ל, בוגר המכינה בעלי, סגן הדר גולדין ז"ל, בוגר המכינה בעלי שגופתו נחטפה בידי מחבלי חמאס, סמ"ר ג'ורדן בן סימון ז"ל, ממכינת "אחד משלנו", סמ"ר אורן נח ז"ל ממכינת "עצם", רס"ל עודד בן סירא ממכינת "לכיש", סג"מ יובל היימן ז"ל ממכינת "מעוז", סגן נתן כהן ז"ל, ממכינת "אלישע", סגן רועי פלס ז"ל ממכינת "מיצר", סרן עמרי טל ז"ל ממכינת גליל עליון, ולא נשכח גם את אייל יפרח שנחטף ונרצח באכזריות יחד עם גיל-עד שער נפתלי פרנקל.

כמותם ישנם תלמידים נוספים שנפצעו קשה וקל בעת הלחימה, ועוד מאות תלמידי ובוגרי הישיבות והמכינות שנלחמו בגבורה ובאומץ יחד עם כלל לוחמי צה"ל כדי לייצר ביטחון לתושבי הדרום והרתעה לארגון הטרור חמאס.

אתם עומדים לקראת אתגר חשוב לא פחות לעם ישראל: ללימוד התורה שלכם, בטח בימים אלו, יש חשיבות גדולה, של העצמת הרוח בעם, וההבנה של חשיבות ההקשר בין עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.

דוד המלך נקרא "עדינו העצני". כשהיה לומד תורה היה עדין כתולעת (כך דברי המדרש) וכשהיה יוצא למלחמה היה קשה כעץ- קשוח, לוחם, איש מלחמה. עוצמתו של דוד המלך באה משדה הקרב אך גם מצדקת הדרך ששאב בבית המדרש. עדינותו ועמקותו בלימוד התורה בבית המדרש באה מנשיאתו בנטל יחד עם כלל עם ישראל. הוא חי את הלימוד אותו למד.

פעם אחר פעם אתם מוכיחים את חשיבות קיומם של המוסדות בהם אתם לומדים. היום כל עם ישראל מבין את המשמעות של העוצמה הרוחנית שמגיעה מכם.

לקראת סיום אני מבקש להביא דברים שכתב סא"ל נריה ישורון על צריח הטנק לתושבי "גבעת היובל" בעלי, לאחר נפילת רס"ן רועי קליין ז"ל, במלחמת לבנון השניה: "הרימו ראש (גם אם קשה) ושאו במשימת כבד האחריות להרמת רוח האומה על כתפיכם, אחזו בתורה כי עץ חיים היא למחזיקים בה ונחלו ניצחון בחזית האמונית של המלחמה, הלא היא חזית הרוח".

אחיי ואחיותיי היקרים,

הקדישו עצמכם ללימוד בשנה זו, הכינו עצמכם להיות חלק מהמערך המבין את עוצמת דרכו של עם ישראל ומתנדב להגנתו ולשמירתו בכלל החזיתות ובהמשך חייכם.

בהערכה ובאהבה עצומה,
נפתלי בנט.