ד"ר אלכס בלינקי ומנחם בן־שחר מתורגלים בהצלת חיים. הראשון בעבודתו כמנהל יחידת רדיולוגיה פולשנית בבית החולים בילינסון, שאחראי לאלפי צנתורי לב, ביופסיות וטיפולים נוספים בשנה, והאחר כעובד ותיק במד"א.

השבוע עבר ד"ר בלינקי לצד השני של המתרס, הפעם כמטופל, כאשר בן־שחר הציל את חייו ותרם לו כליה מגופו, בתיווך ארגון "מתנת חיים". כך דיווח הבוקר "ישראל היום".

ד"ר בלינקי (55), נשוי ואב לילד מהוד השרון, סבל לאורך שנים ממחלה אוטואימונית שפגעה בתפקוד הכליות ובשנה האחרונה החמיר מצבו מאוד. העובדה שהוא בעל סוג דם נפוץ B+ אמנם מעלה את הסיכוי להתאמה, אך מנגד, יש עוד הרבה ממתינים בעלי סוג דם כשלו. הוא החל לחפש תורם והגיע אל הרב הבר ולארגון "מתנת חיים".

"קשה לעבור לצד המטופל ולא לשלוט בדברים. כל החיים שלי אני מטפל באנשים חולים ופתאום מטפלים בי. לרגע אפשר להגיד שיש בזה גם משהו חיובי, כי עכשיו אתה מבין באמת את רמות הכאב ואי הנעימות שהמטופלים עוברים. הניסיון הוא אישי שלי, אבל כמובן עדיף להיות בריא".

מנחם בן־שחר (39) התורם, נשוי ואב לשישה, מתגורר ביישוב פני קדם בגוש עציון ועובד במד"א. "במשך כמה שנים ידעתי שאני רוצה לתרום. חשבתי על תרומת כליה, אבל אני לא יודע במדויק מה גרם לי לרצות לעשות את זה. אולי בגלל מקום עבודתי, שם תורמים דם ומצילים חיים. רציתי לתרום, ובכלל לא שינה לי בדיוק למי אני תורם. העיקר שאדע שאני מציל חיים".

פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת ההשתלות בבילינסון, וד"ר אביתר נשר, ביצעו את ההשתלה. הרב ישעיהו הבר, ראש עמותת מתנת חיים לתרומה אלטרואיסטית של כליות: "אני מברך על כל תורם שמגיע לעמותה ומעוניין לתת מתנת חיים מעצמו לאחר. כיום, אנחנו עדים לעלייה במספר השתלות הכליה בין אנשים זרים באמצעות העמותה. אני מקווה שמאגר התורמים יגדל ושהציבור לא יחשוש מהתהליך ויצטרף למפעל הצלת החיים".