הרכב בהר הזיתים
הרכב בהר הזיתיםאריה קינג

שלושה פלסטינים שפגעו אתמול (חמישי) ברכבו של אזרח ישראלי נעצרו מספר דקות לאחר מכן הודות לערנותה של המאבחנת הביטחונית של גדוד המעברים "ארז" הכפוף למשטרה הצבאית

באתר צה''ל דווח כי השלושה נעצרו לאחר שבמהלך בידוק שגרתי במחסום עופר שבכביש 443, זיהתה המאבחנת סימנים מחשידים אצל יושבי הרכב ועיכבה אותם לבידוק מעמיק.

השלושה הביעו התנגדות לבידוק הביטחוני וניסו להניעה מכך, ולאחר שניידת משטרה הגיעה למקום במהלך האירוע כחלק ממרדף אחר החולייה - הבינה המאבחנת כי מדובר בחולייה שפגעה קודם לכן ברכבו של אזרח ישראלי, לאחר שגרמו לו לעצור את רכבו, ניפצו את שמשות החלונות ובעטו בפח הרכב עד כדי עיקומו.

"זו אינה הפעם הראשונה שחברי חולייה גורמים לנזק ופועלים להפחדת אזרחים ישראלים מתנועה על ציר 443", הסביר מפקד גדוד ארז, סגן-אלוף גיל ממון.

בזמן שמשטרת ישראל ביצעה מעצר של יושבי הרכב, נהג הרכב הפגוע הגיע למחסום וזיהה את השלושה. כמו כן, אף בוצעה השוואה של טביעת הנעל של אחד החשודים אל מול טביעה שנותרה על גבי פח הרכב כתוצאה מפגיעתם בו - ונמצאה התאמה.

בהתאם לכך הועברו השלושה לחקירה. "בכל יום עוברים במחסום אלפי כלי רכב, לאתר מתוכם רכבים בעלי סימנים מחשידים זו משימה לא קלה", גילה סא"ל ממון. "במקרה הזה הלוחמת זיהתה, ולולא עשתה זאת היו נכנסים השלושה לירושלים ומתחמקים מעונש - ובעתיד אף חוזרים על המעשה". כמו כן, הדגיש מפקד הגדוד כי "השלושה נעצרו כתוצאה מהערנות, הנחישות והדבקות במטרה של המאבחנת".

לדבריו, קיים מתח מורכב בתפקיד הגדוד. "אם תעצור כל רכב תיצור פקקים ותפגע במרקם החיים, ואם תכניס ללא בידוק ייכנסו אנשים שלא אמורים להיכנס", הוא הסביר. "במקרה הזה, על בסיס סימנים מחשידים, עירנות ומקצועיות, החיילת תפסה את המחבלים".