הרב בן דהן וברקת
הרב בן דהן וברקתג'קי לוי

ועדת הבחירות לבחירת רבני העיר ירושלים התכנסה היום (א') בלשכת ראש העיר ניר ברקת, בהשתתפות יו"ר הועדה הרב מאיר כהנא, רב העיר יבנה הרב דוד אבחוצירא, עו"ד דינה לפידות וחגי אברהמי ממשרד הדתות, ומזכיר הועדה הרב חזקיהו סאמין.

ועדת הבחירות אישרה את הרכב האסיפה הבוחרת של רבני העיר הכוללים 12 נציגי בתי כנסת, 24 נציגי מועצת העיר, ו-12 רבנים ואישי ציבור שהומלצו על ידי שר הדתות בהסכמת ראש העיר.

הוועדה קבעה כי הבחירות יתקיימו בתאריך 21.10.14, כ"ז תשרי תשע"ה.

כזכור, משרד הדתות ועיריית ירושלים התחייבו לבג"ץ לפעול בהקדם להשלמת תהליך הבחירה של הרבנים הראשיים, וכעת לאחר השלמת בחירת חברי האספה הבוחרת, הבחירות לרבני העיר ירושלים יצאו לדרך.

צילום: ג'קי לוי

ראש העיר ברקת אמר כי "לאחר עיכובים של למעלה מעשר שנים ופעילות מאומצת שלי, בשיתוף המשרד לשירותי דת, אני שמח על כך שעיר הקודש ירושלים תבחר רבנים ראשיים. אמשיך לפעול ליישום העיקרון שקבעתי, לפיו ראוי שבירושלים יכהנו שני רבנים, האחד – רב ציוני, ולצידו – רב חרדי, רבנים אשר ישקפו באופיים  ובאישיותם את המגוון הרחב ביותר של תושבי ירושלים".

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן הוסיף: אני שמח לבשר לציבור שמערכת הבחירות לרבנות העיר ירושלים יוצאת לדרך. לאחר שנים ארוכות של דחיות חוזרות ונשנות, אני שמח לבשר על כך שהבחירות יתקיימו ב-  כ"ז תשרי תשע"ה,21.10.14. בכך ניתן יהיה לממש את רצון הציבור לראות רב ציוני –דתי בבירת ישראל".