ניצב רוני ריטמן
ניצב רוני ריטמןצילום: חטיבת דובר המשטרה

ניצב רוני ריטמן קיבל הערב (ראשון) באופן רשמי את הפיקוד על יחידת להב 433 בטקס שהתקיים במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ''ל המשטרה רנ''צ יוחנן דנינו.

מוקדם יותר היום הוענקה דרגת ניצב לריטמן, שכיהן בעבר כמפקד היחידה המרכזית במחוז המרכז, מפקד היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית וראש חטיבת המודיעין של המשטרה.

״יחידת להב שזכיתי להיות ממקימיה ממובילה מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה והמאורגנת, בשחיתות השלטונית, בפשיעה הכלכלית ובפשיעת הסייבר", אמר ריטמן בטקס. ''להישגי היחידה שותפים רבים בארגון, במשרד לבט״פ ובגופי האכיפה והבטחון״.

ניצב ריטמן התייחס לפרשת השבוע הזכורה לו מבר המצווה שלו, פרשת ״שופטים״ הנפתחת במילים ״שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך״ ואמר ״כנראה שעובדת היותי שוטר היא בבחינת 'עצת ה׳ היא תקום' והציווי לצדק הוא מאבני דרכי המקצועית וכך יהיה גם בתפקיד זה״.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב מני יצחקי ברך את ריטמן והתייחס ליחידת להב 433 ולפועלה. "רוני חברי, הגעת לתפקיד שהוא חלומו של כל קצין באח"מ. בידך אורגן חזק שמשלב בהרמוניה את כלי האיסוף והחקירות מהמשוכללים ביותר, משימות ופרשיות מאתגרות וכוח אדם איכותי.  על כל הסימפוניה הזו אתה זה שנדרש לנצח ולנצח. 

"רוני אתה פרטנר אמיתי. יש בך את התכונות החשובות לתפקיד", אמר יצחקני. "אין זמן, פנינו לספטמבר. הולך להיות מעניין, הרבה פעילות ותכניות".

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יוחנן דנינו אמר בטקס כי "בימים אלו, אנו חוזרים לשגרה לאחר חודשיים של מאמץ לאומי מתמשך, בו משטרת ישראל מילאה תפקיד מרכזי בעורף. אבל אל לנו להתבלבל, שגרה עבור משטרת ישראל זה מלחמה בפשיעה, כפי שראינו בסוף שבוע אחרון, זה הערכות לפתיחת שנת הלימודים ומאבק מתמשך בתאונות הדרכים.

"יחידת להב עומדת בחזית הלחימה בפשיעה המאורגנת, בפשיעה הכלכלית ובשחיתות הציבורית", ציין דנינו. "המלחמה הזו היא לא פחות מציווי מוסרי ועל משטרת ישראל, כגוף מרתיע, כגוף מבער שחיתות, לעמוד בפרץ ולאכוף חוק ללא פשרות. לוודא שבכלל השירות הציבורי, בכל הרמות, פועלים על-פי חוק. שהכוח אינו משחית, אלא מנוצל אך ורק לטובת הציבור אותו אנו משרתים ולהיאבק עד חורמה בארגוני הפשיעה".

"רוני - אני מקדם אותך בברכה ומאחל לך הצלחה רבה בתפקידך החדש אליו אתה נכנס היום. אתה בהחלט האיש הנכון במקום הנכון. אני מכיר ביכולותיך, במסירותך למשימה ולאנשיך ויודע, כי תבצע את תפקידך החדש בצורה הטובה ביותר", כך מפכ''ל המשטרה.